رنگ کردن مو را چه وقت متوقف کنیم ؟

خرید ادکلن

رنگ کردن مو یکی از راه ها برای تغییر رنگ مو و پوشاندن سفیدی مو است. این رنگ کردن های مکرر می تواند به سلامت موهای تان آسیب برساند. با ما همراه شوید تا بدانید اگر موهای شما هم این نشانه ها را دارد دیگر نباید موهای تان را رنگ کنید.

کی و چگونه می‌توانیم بفهمیم که دیگر نباید موهایمان را رنگ کنیم؟ اغلب ما، به‌ محض سفید شدن مو به طور مداوم آن را رنگ می زنیم  اما باید بعد از مدتی از این کار دست کشید. در این مطلب به چند نکته در این باره اشاره ‌شده است.

 

موها خشک و شکننده می‌شود

رنگ موی معمولی آسیبی به مو نمی‌رساند اما ماده بی رنگ کننده مو ، مسلماً به آن آسیب می رساند. مو دارای یک پوشش به نام کوتیکول است که وقتی سالم است، حالتی صاف و یکدست دارد، اما زمانی که براثر دکلره کردن آسیب می‌بیند، شکننده ، وز و دچار موخوره می شود و الکتریسیته را در خود نگه می دارد.

رنگ کردن مو

 

در کمتر از دو هفته مو سفید می‌شود

اگر برای  رنگ کردن موها یا ریشه آن هر دو هفته یک‌ بار به آرایشگاه مراجعه می کنید بهتر است از این کار صرف‌ نظر کنید چون مجبورید وقت زیادی را برای آن صرف کنید در حالی که می‌توانید ‌وقت خود را در کارهای مهم‌تری صرف کنید.

 

پوست سر خارش‌ دار و آزرده است

مدت‌زمانی که  شروع به رنگ کردن کردید چه مو کوتاه باشد چه بلند، بروز خارش بی دلیل، آزردگی یا ترشح می‌تواند نشانه حساسیت پوست سر به رنگ باشد. برخی افراد به عنصر موجود در رنگ مو به نام P-فنیلن دی آمین (PPDA)   حساس هستند.این ماده  باعث  ثابت شدن رنگ می‌شود. به گفته متخصصان شروع علایم حساسیت پوست می‌تواند خیلی خفیف  باشد و به همین دلیل بسیاری از افراد متوجه آن نمی‌شوند.

 

به مرور زمان رنگ  مو کمرنگ‌تر می‌شود

آیا هر بار رنگی را که بر موهایتان می زنید کمرنگ‌تر از قبل است؟ در این شرایط باید بدانید که سفیدی مویتان بیشتر شده است. رنگ کردن مداوم تنها هدر دادن پول و وقت است؛ بنابراین بگذارید موها همان رنگ طبیعی روشن یا سفید خود را داشته باشد.

 

چگونه موهای آسیب‌دیده را ترمیم کنیم؟

وقتی می بینید موهایتان آسیب دیده، رنگ کردن را کنار بگذارید و برای ترمیم آن فکری کنید. از سشوار کردن، استفاده از اتوی داغ و عوامل دیگر که به مو آسیب می‌رساند، بپرهیزید.  موی قابل مشاهده، به‌طور بیولوژیکی مرده به‌حساب می‌آید اما زیر آن موی سالم در حال رشد است. بنابراین برای  کمک به رشد آن باید موهای آسیب دیده را کوتاه کنید.

بهتر است ماهی یک‌بار، به‌طور منظم سر  موهایتان  را کوتاه کنید. این کار کمک می‌کند موها در یک طول بدون آسیب‌دیدگی یا موخوره رشد کند.

از نرم‌ کننده‌های حاوی روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل و تقویت‌کننده مو استفاده کنید. از این محصولات نباید روی پوست سر استفاده شود بلکه تنها باید روی مو استفاده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.