در مورد فواید نخ دندان و ضرورت استفاده از آن بیشتر بدانید

خرید ادکلن

در مورد فواید نخ دندان و ضرورت استفاده از آن چه چیزهایی می دانید؟

عده ای فكر می كنند كه نخ دندان برای بیرون آوردن غذاهای بین دندانهاست و لذا اگر غذایی دربین دندانها گیر نكند، احتیاجی به نخ دندان نیست .

حال آنكه نخ دندان اصلاَ برای بیرون آوردن غذا از بین دندانها نیست. یعنی اگر هیچ غذایی بین دندانهای شما گیر نكند، بازهم لازم است حداقل یكبار در شبانه روز از نخ استفاده كنید .

دندانها دارای 5 سطح هستند ، كه تنها سه سطح آن با مسواك تمیز می شود. سطح بین دندانی به هیچ وجه با مسواك تمیز نمی شود و حال این كه میكروب كه عامل پوسیدگی است درآنجا نیزلانه می كند .

آیا نخ دندان‌کشیدن واقعا لازم است؟

 

بله، اما یکبار در روز کافی است. به گفته‌ی «ایز»: «اگر معمولا غذا بین دندان‌ها گیر می‌کند، می‌توانید نخ دندان را درطول روز با خودتان داشته باشید تا هرزمان بتوانید از آن استفاده کنید. درغیراین‌صورت پیشنهاد می‌کنم شب‌ها نخ دندان بکشید.

 

هرکس ممکن است الگوی خودش را داشته باشد، اما من آن را قبل از مسواک‌زدن انجام می‌دهم. چون نخ دندان کمی بین دندان‌ها فاصله ایجاد می‌کند. وقتی بعد از آن مسواک می‌زنید، فلوراید می‌تواند به شکاف بسیار کوچک بین دندان‌ها نفوذ کند. بین همه‌ی دندان‌ها را نخ بکشید و برای هر کدام از نخ تمیز استفاده کنید و تاجایی‌که می‌توانید بدون زخم‌کردن لثه نخ را فرو ببرید.

نخ را به‌آرامی به زیر لثه فرو ببرید و به‌آرامی بیرون بیاورید. این کار دندان و سطح ریشه‌ را تمیز می‌کند و باکتری‌ها و ذرات غذا را جدا می‌کند. «ایز» معتقد است: «بچه‌هایی که دندان شیری دارند، احتمالا به نخ دندان‌کشیدن نیازی ندارند».
ولی میتونید برای اینکه عادتشان بدین میتونید استفاده کنید.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.