فواید سیب زمینی برای پوست صورت | ماسک سیب زمینی

خرید ادکلن

سیب زمینی یکی از انواع ماسک های طبیعی است که جوش های صورت را به خوبی رفع می کند و پف چشم را به کلی از بین می برد. در این بخش شما را با فواید ماسک سیب زمینی طبیعی آشنا خواهیم کرد.

خواص سیب زمینی و خاصیت های بیشمار آن برای سلامت پوست و مو موجب شده است تا از سیب زمینی به عنوان یکی از ماسک های طبیعی و موثر استفاده های فروانی شود. سیب زمینی ماسک بسیاری مفیدی برای پوست صورت و تقویت مو شما است و هم چنین می توانید از پوست سیب زمینی برای از از بین بردن تارهای سفید موی خود استفاده کنید.

ماسک سیب زمینی به همراه شیر و روغن زیتون

این ماسک خشکی پوست صورت شما و جوش های صورت را از بین می برد.

مواد لازم :

سیب زمینی کوچک : ۲ عدد
آب لیمو : ۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری
شیر پاستوریزه : ۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک :

برای تهیه این نوع ماسک سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنید سپس پوست آن ها را بکنید و با کمک گوشت کوب سیب زمینی ها را بکوبید. در مرحله بعدی طرز تهیه ماسک سیب زمینی مقداری آب لیمو و روغن زیتون به سیب زمینی های له شده اضافه کنید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید در مرحله آخر شیر را به مخلوط مواد ماسک اضافه کنید و مواد را به خوبی با ماسک مخلوط کنید. سپس ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه صورت خور را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک سیب زمینی و گلاب

با استفاده منظم از این ماسک لکه های تیره پوست شما از بین می روند و پوست سفید و روشنی خواهید داشت.

مواد لازم :

سیب زمینی : ۱ عدد
گلاب : به میزان لازم
آب لیمو : به میزان لازم (برای پوست های چرب )
عسل : به میزان لازم (برای پوست های خشک )

طرز تهیه ماسک سیب زمینی و گلاب :

ابتدا یک عدد سیب زمینی را رنده کنید سپس مقداری گلاب به سیب زمینی اضافه کنید و گلاب و سیب زمینی را به خوبی باهم مخلوط کنید تا به شکا خمیر در آیند. اگر شما دارای پوست چرب هستید چند قطره آب لیمو به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید و اگر دارای پوست خشک هستید مقداری عسل به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید.
ماسک سیب زمینی و گلاب را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.