نکاتی کلیدی در مصاحبه شغلی

خرید ادکلن

حتما این تجربه رو داشتید که یک فرصت شغلی مناسب برایتان در نظر گرفته شده باشد و بخواهیم برای مصاحبه شغلی بروید. مطمعنا قبل از ملاقات کردن فرد مصاحبه گر پر از استرس و اضطراب هستید. اصلا نگران نباشید این اتفاق برای همه می افتد آرامش خود را حفظ کنید و به نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شده است دقت کنید.

ایجاد ارتباط صمیمی با مصاحبه کننده

هنگام حضور در مصاحبه‌های شغلی علاوه بر نشان دادن میزان آگاهی خود از شرکت، باید سعی کنید با مصاحبه کننده خود ارتباط برقرار کنید. نام مصاحبه کننده را بدانید و در طول مصاحبه شغلی از آن استفاده کنید. اگر از نام او مطمئن نیستید، قبل از مصاحبه تماس بگیرید و این مورد را سوال کنید. از نکات مصاحبه شغلی این است که هنگام مصاحبه به زمانی که فرد مصاحبه کننده خود را معرفی می‌کند، دقت کنید. نکته: اگر جزء آن دسته از افراد هستید که نام‌ها را فراموش می‌کنند، نام شخص را در جایی یادداشت کنید. به عنوان مثال، می‌توانید نام او را به صورت ریز در پایین دفترچه یادداشت خود بنویسید. در نهایت، ایجاد رابطه گرم با مصاحبه کننده می‌تواند شانس استخدام شما را افزایش دهد. افراد شاغل در منابع انسانی دوست دارند تا متقاضیانی را استخدام کنند، که دوست دارند و حس می‌کنند که او فرهنگ سازمان را به خوبی می‌تواند درک کند.

نکاتی کلیدی در مصاحبه شغلی

سر وقت بیاید

مثل تمام افراد دیگر که سر کار هستند، مصاحبه گر شما نیز مشغول طی کردن ساعاتی از وقت خود سر کار است. نشان دهید که زمان آنها نیز برای شما ارزشمند است. از این گذشته، مگر آنها نیز به شما احترام نگذاشته اند که وقتشان را در اختیارتان قرار داده اند و به شما فرصتی داده اند که خودتان را نشان دهید؟ اگر دیر برسید، دیگران تصور خواهند کرد که فردی خودخواه، بی نظم و گستاخ هستید. پس زمانتان را تنظیم کرده و سعی کنید به موقع برسید و اگر نه تاخیرتان باعث دردسر خواهد شد.سروقت برای انجام مصاحبه حاضر شوید از آن دست متقاضیان کار نباشید که یک ساعت جلوتر از زمان مصاحبه به سازمان مربوطه وارد می شوند. اگر با تاخیر وارد شدید، بهانه جویی نکنید که مترو دیرآمد یا ماشینم خراب شد و یا… در واقع وقت شناسی شما نشانه شخصیتتان است که در نمره ارزیابی تان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

اعتماد به نفس داشته باشید

بهتر است صبح روزی که مصاحبه دارید به ورزش صبحگاهی بروید و حداقل 15 بار نفس عمیق بکشید؛ این باعث می شود تا اکسیژن وارد ریه های شما شود. یک دوش آب ولرم بگیرید و صبحانه ای مفصل بخورید. این کار اعتماد به نفس شما را بالا می برد. خود را دست کم نگیرید. شما کسی هستید که موفق خواهید بود، به خود بگویید من همانی هستم که قرار است روزی یکی از مدیران موفق در این مجموعه باشم، پس می شود و باید بشود، حتی اگر تجربه کاری ندارم، اما من متخصص هستم، علم دارم و دارای روابط عمومی بالایی هستم.

به طریقه دست دادن خود دقت کنید

دست دادن عملی متقابل است که برای برقراری ارتباط انجام می‌شود. در یک مصاحبه، این عمل متقابل بین دو فرد غریبه صورت می‌گیرد، که می‌تواند یکی از اصول اولیه اتیکت مصاحبه به حساب آید. اگر محکم دست طرفتان را یک یا دو بار بفشارید و بعد رها کنید، نشانه‌ی خوشرویی و ملایمت شماست که می‌تواند به سرعت احساسی از امنیت بین دو فرد ایجاد کند. از طرف دیگر، اگر شل و ول و بی روح دست بدهید، ممکن است باعث ناراحتی طرفتان شود. و حتی قبل از اینکه آنها فرصت آشنایی با شما را داشته باشند، احساس بدی به آنها منتقل خواهید کرد. آسوده خاطر کردن اطرافیانتان هدفی مهم در هر آداب معاشرت است. در این مورد فکر کنید.

نکاتی کلیدی در مصاحبه شغلی

دو بار از آنها تشکر کنید

در آخر مصاحبه، زمانی که می‌خواهید از مصاحبه گرتان تشکر کنید، در نظر داشته باشید که هم به خاطر زمانی که برایتان گذاشته اند و هم برای فرصتی که به شما داده اند تشکر کنید. مثل سر وقت رسیدن، تشکر کردن از آنها به این صورت نیز نشان می‌دهد که فرد فهمیده ای هستید و برای وقت دیگران ارزش قائل هستید. هیچگاه تا آخر آن روز که برایشان یک یادداشت تشکر بفرستید، مصاحبه را تمام شده نپندارید. سعی کنید متن کوتاهی داشته باشد. از ایمیل نیز می‌توانید در این جهت استفاده کنید. و چون مربوط به مسائل کاری است، بهتراست که به دست خط خودتان هم نوشته نشده باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم آرامش را به شما برگردانیم تا تایم رسیدن به قرار ملاقات برای مصاحبه ی شغلی حس و حال خوب داشته باشید و نگرانی را از خود به دور کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.