هنگام ورزش و تمرین چه بنوشیم؟

خرید ادکلن

امروزه جای نوشیدنی، که بر روی تردمیل‌ها تعبیه شده، می‌تواند با توجه به تنوع نوشیدنی های موجود در بازار، با انواع طعم و رنگ‌های مختلف نوشیدنی‌ها پر شود

انتخاب‌هایی که پیش روی شماست ممکن است شما را گیج کند که در هنگام تمرین واقعاً باید چه چیزی بنوشید. در حالی که آب، بهترین انتخاب برای آبرسانی در هنگام ورزش است، البته نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا نیز از جایگاه خاصی برخوردارند.

آبرسانی به بدن در هنگام ورزش

اگر پیش از تمرین، در هنگام ورزش و پس از آن به مقدار کافی چیزی ننوشید، بر روی تمرینتان تأثیرگذار خواهد بود! بی آبی، باعث خواهد شد عضلاتتان براحتی خسته شوند، که هم بر قدرت و هم بر هماهنگی عضلاتتان تأثیر گذار خواهد بود.

همچنین اگر بدنتان بی آب شود، نمی‌تواند به خوبی خود را خنک کند، که منجر به گرمازدگی بدنتان خواهد شد.

اگر می‌خواهید از تمرینتان بیشترین بازدهی بدنی را کسب کنید، باید ۲ تا ۳ ساعت پیش از ورزش حدود ۳ لیوان، ۲۰ دقیقه پیش از شروع تمرین ۱ لیوان، در حین تمرین، هر ۲۰ دقیقه ۱ لیوان و پس از تمرین نیز ۱ لیوان دیگر نوشیدنی بنوشید.

هنگام ورزش و تمرین چه بنوشیم؟ , نوشیدنی مخصوص تمرین

آب بهترین نوشیدنی برای ورزش و تمرین

در مورد اینکه حین ورزش بهتر است چه بنوشیم، شورای ورزش آمریکا، پیشنهاد می‌کند که آب، بهترین گزینه برای اکثر انسان‌هاست. نه تنها ارزان است، بلکه عاری از کالری است. وقتی که به خاطر کاهش وزن یا نگهداری از وزنتان ورزش می‌کنید، حتی کالری چیزهایی که می‌نوشید نیز محاسبه می‌شوند! خیلی‌ها نوشیدن آب برایشان سخت و خسته‌کننده است، چرا که آب هیچ مزه‌ای ندارد. دانشکده‌ی پزشکی ورزشی آمریکا توصیه می‌کند که اگر استفاده از آب‌های طعم‌دار به شما کمک می‌کند تا آب بنوشید، همین کار را بکنید، مشکلی نیست. حتی می‌توانید برای طعم‌دار کردن آب قمقمه‌تان، برش‌های خیار، یا لیموترش به آب بیفزایید که هم ارزانند هم بدون کالری.

نوشیدنی‌های ورزشی در تمرینات سنگین

اگر به شدت و به مدت زمان زیادی(۶۰ دقیقه یا بیشتر) ورزش می‌کنید، بهتر است که به جای آب ساده، نوشیدنی ورزشی بنوشید. تمرینات شدید باعث خواهد شد تا بیشتر عرق کنید و الکترولیت‌های ضروری یا به عبارت دیگر سدیم بدنتان را از دست بدهید. اگر سطح سدیم خون شما افت شدید پیدا کند، ممکن است منجر به «مسمومیت آب» شود، که باعث موقعیت‌ ناآگاهی یا حتی در موارد شدید، رفتن به حالت اغما و مرگ شود!

برخی از نوشیدنی‌های ورزشی برای تأمین انرژی ورزشکار حاوی کربوهیدرات ها هستند، که البته اگر شما مراقب مصرف کالری‌های روزانه‌تان هستید، باید این نوشیدنی‌ها را نیز مد نظر داشته باشید.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا برای ورزشکاران

نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی مقادیری مواد مغذی مختلف هستند و مدعی بهبود توانایی‌های روحی و جسمی مصرف کننده‌شان می‌باشند. بر اساس گزارش انجمن بین‌المللی تغذیه‌ی ورزشی، کربوهیدرات و کافئین موجود در این نوشیدنی‌هاست که، بیشتر به ورزشکاران کمک می کند. نوشیدن یک نوشیدنی انرژی‌زا ۱۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از ورزش، می‌تواند تمرکز و استقامت شما بر روی تمرینات را افزایش دهد. توجه به این موضوع مهم است، که البته کالری‌های اضافی این نوشیدنی‌ها می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود! اگر شما نگران وزن خود هستید، نوشیدنی‌های کم کالری‌تری نیز وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخابتان را انجام دهید. یادتان باشد که روزی بیش از ۱ نوشیدنی انرژی‌زا ننوشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.