چهار ماسک خانگی صورت

ماسک خانگی صورت

خرید ادکلن

بی جامه – پوست همیشه نیاز به نگه داری دارد ، داشتن پوست نرم و لطیف و شفاف نیازمنده رسیدگی می باشد ، تهیه ماسک های آماده هم به دلیل داشتن مواد شیمیایی توصیه نمیشود ، ما امروز می خواهیم چهار ماسک خانگی را به شما آموزش دهیم تا استفاده کنیم تا پوستی صاف و شفاف داشته باشید :

معجون مرطوب‌کننده

مواد لازم: بلغور جو دوسر، رازیانه و عسل

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را در مخلوط‌کن بریزید و کنار بگذارید. یک قاشق غذاخوری دانه رازیانه را در یک‌دوم فنجان آبجوش بریزید تا دمنوش رازیانه درست شود. به رازیانه اجازه دهید 10 دقیقه در فنجان بماند و سپس رازیانه‌ها را از فنجان خارج کنید و منتظر شوید دمنوش تهیه‌شده به اندازه دمای محیط اتاق خنک شود. سپس یک قاشق غذاخوری چای رازیانه را با یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را برای 20 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید. سپس پوست‌تان را با آب ولرم و بعد با آب سرد آبکشی کنید. مخلوط جو دو سر و رازیانه می‌تواند پوست‌های خشک را مرطوب کند.

میزان مجاز استفاده: دو بار در هفته

معجون مرطوب‌کننده
معجون مرطوب‌کننده

معجون شفاف‌کننده

مواد لازم: سفیده تخم‌مرغ، نشاسته و ماست

طرز تهیه: سفیده تخم‌مرغ را بزنید تا حسابی پف کند. سپس یک قاشق غذاخوری ماست را به همراه یک قاشق مرباخوری پودر نشاسته در آن مخلوط کنید. معجون را پس از هم زدن به مدت 20 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید و اجازه دهید صورت‌تان استراحت کند. سپس پوست خود را با آب خنک و نه سرد آبکشی کنید و با یک دستمال نرم خشک کنید. این معجون نه تنها آکنه را درمان می‌کند، بلکه به مرور باعث شفافیت و حتی روشن‌تر شدن رنگ پوست شما هم می‌شود. البته اگر پوست‌تان چرب است، حتما از ماست کم‌چرب کمک بگیرید.

میزان مجاز استفاده: دو تا سه بار در هفته

معجون پاک‌کننده

مواد لازم: ماست کفیر، روغن زیتون و روغن لیمو

طرز تهیه: باورتان می‌شود که شما برای پاک کردن پوست‌تان از چربی به هر دری می‌زنید اما راه تمیز کردن پوست‌تان استفاده از روغن‌هاست! برای ساختن یک پاک‌کننده خانگی پوست یک قاشق غذاخوری ماست کفیر را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک‌دوم قاشق غذاخوری روغن لیمو (با آب لیمو اشتباه نگیرید و از عطاری‌ها آن را تهیه کنید) مخلوط کنید. مخلوط شما باید کمی رقیق باشد، آن را به آرامی روی پوست‌تان ماساژ دهید و این محلول را نزدیک چشم‌های‌تان نبرید. بعد از چند دقیقه آن را با یک پارچه نرم آغشته به آب ولرم پاک کنید.

میزان مجاز استفاده: یک روز درمیان

معجون روشن کننده

مواد لازم: خامه یا سرشیر، عسل و سرکه سیب یا آبلیمو

طرز تهیه: دو قاشق غذاخوری خامه طبیعی را با دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا آبلیمو مخلوط کنید. پوست‌تان را تمیز بشویید و مخلوط را برای 20 دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. سپس صورت‌تان را با آب ولرم و بعد با آب خنک (نه سرد) آبکشی کنید. این ماسک همه خصوصیات ماسک‌های قبلی را دارد؛ یعنی هم حساسیت و آسیب‌دیدگی پوست‌تان را التیام می‌بخشد، هم لایه‌برداری می‌کند و هم در عین روشن کردن پوست، میزان رطوبت آب را تنظیم می‌کند. میزان باز بودن منافذ پوست‌تان با همین فرمول ساده تنظیم می‌شود و لکه‌های ناشی از آکنه هم با استفاده از آن به مرور از بین می‌رود.

میزان مجاز استفاده: دو بار در هفته

5-natural-Face-Masks-to-get-rid-of-Dark-Circles

چند نکته :

– از سلامت موادي كه تهيه مي‌كنيد مطمئن شويد. اگر مواد اوليه شما بار ميكروبي بالايي داشته باشند به جاي بهتر كردن پوست‌تان، هزار و يك مشكل ديگر را به وجود مي‌آورند.

– بعد از ماسك گذاشتن صورت‌تان را خوب بشوييد و سعي نكنيد با فشار حوله و دستمال باقي مانده مواد را از صورتتان پاك كنيد.

– قبل از ماسك گذاشتن آرايش صورت‌تان را پاك كنيد و آن را تميز بشوييد. پوست شما قبل از تغذيه بايد حسابي پاك باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.