چگونه تضمینی پسردار شویم ؟ روش‌های پسردار شدن

خرید ادکلن

خیلی‌ها به دنبال روش تضمینی پسردار شدن هستند که این اصلاً امکان‌پذیر نیست و هیچ روشی به صورت تضمینی وجود ندارد. اما ما سعی می‌کنیم روش‌های علمی را برای این موضوع به شما ارائه کنیم تا بتوانید روش‌های که به شما کمک می‌کنند تا پسردار شوید یا بچه پسر داشته باشید را معرفی کنیم.

روش تضمینی پسردار شدن وجود دارد ؟

واقعیت اینجاست که شانس پسردار یا دختردار شدن افراد به طر معمول 50/50 است و هیچ کسی نمی‌تواند روی این مورد تغییری ایجاد کند. اما مسائل زیادی وجود دارد که می‌تواند روی جنسیت بچه شما تاثیر بگذارد.

به طور مثال در طی تحقیقاتی که در سال 2008 روی 927 خانواده انجام شد، متوجه شدند پسر یا دختر بودن شما ممکن است واقعاً توسط پدر به روش های مختلف تعیین شود. نه تنها کروموزوم های اسپرم تعیین کننده جنسیت نوزاد هستند، بلکه برخی از پدران ممکن است مستعد داشتن پسر یا دختر بیشتر باشند.

بر اساس این مطالعه، مردان ممکن است تمایل به داشتن پسر یا دختر بیشتر را از والدین خود به ارث ببرند، که ممکن است به این معنی باشد که برخی از مردان اسپرم های کروموزوم Y یا X بیشتری تولید می کنند. بنابراین، اگر مردی برادران بیشتری داشته باشد، ممکن است پسران بیشتری نیز داشته باشد. ( لینک تحقیقات )

چه کار کنیم تا پسردار شویم ؟

اگر واقعاً پسر می خواهید، روش‌هایی وجود دارد که برخی والیدن پیشنهاد دادند و می‌گویند که باعث پسردار شدن شما می‌شود. توجه کنید هیچ کدام از این موارد از نظر علمی ثابت نشده‌اند و فقط مردم طبق تجربه یا خرافات به این موارد اعتقاد بیشتر دارند برای پسردار شدن و آنها را امتحان می‌کنند.

رژیم غذایی برای پسردار شدن !

چی بخوریم پسردار بشیم ؟

برای شروع پسردار شدن کمی درباره رژیم غذایی برای پسردار شدن صحبت کنیم. در تحقیقاتی که در سال 2008 روی 740 زن انجام شد، متوجه شدند که ارتباطی بین خانم‌هایی که کالری بیشتری دریافت کرده‌اند و فرزند آنها پسر شده وجود دارد.( لینک تحقیقات ) البته به این معنا نیست که شما شروع به خوردن غذاهای مضرر مثل نوشابه و فستفود کنید، می‌توانید با رژیم غذایی مناسب حجم کالری دریافتی را افزایش دهید.

همچنین در این مطالعات مشخص شد که زنان که مصرف بیشتری پتاسیم استفاده کرده‌اند شانس بالاتری برای این منظور داشتند، توجه کنید منابع غنی پتاسیم را در موز ، سیب زمینی و لوبیا سفید می‌توانید پیدا کنید. این مطالعات همچنین خاطرنشان کرد که زنانی که پسردار شدن غلات صبحان بیشتری نسبت به زنان که دختر دار شده‌اند مصرف کرده‌اند.

پسردار شدن؛ روش‌های علمی و غیرعلمی

جنسیت نوزادی که قرار است متولد شود، در طول تاریخ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها بوده است. برخی از خانواده ها نیز به دنبال یافتن روش صد در صد تضمینی برای پسردار شدن هستند. اما دلیل این اهمیت در دوره‌های مختلف و فرهنگ‌های گوناگون، متفاوت است. امروزه انتخاب جنسیت فرزندتان این امکان را به شما می‌دهد تا خانواده‌ای متوازن (از نظر جنسیت افراد) داشته باشید و به فرزندان شما نیز این اجازه را می‌دهد تا احساس اضافی بودن نداشته باشند. از آن جایی که امروزه بسیاری از والدین موفق می‌شوند تا جنسیت فرزندان خود را انتخاب کنند، شاهد عشق و علاقه‌ی بیشتر، طرد شدن کم‌تر و کوچک شدن اندازه‌ی خانواده‌ها هستیم. بسیاری از خانواده‌ها فقط به علت تلاش مداوم برای داشتن دختر یا پسر، فرزندان زیادی را به دنیا می‌آورند. اما در بسیاری از موارد دلایل موجه‌تری برای انتخاب جنسیت فرزند وجود دارد؛ دلایلی مانند احتمال به ارث بردن یک ناهنجاری ژنتیکی وابسته به جنس می تواند سبب تعیین جنسیت دختر یا پسر قبل از بارداری شود.


تعیین جنسیت جنین قبل از لقاح ؟!

جنسیت نوزاد در زمان لقاح تعیین می‌شود و بسته به اینکه سلول اسپرم حاوی چه کروموزوم جنسی باشد (X یا Y)، جنسیت جنین، دختر (XX)  یا پسر (XY) می‌شود. اما اگر شما قصد دارید که فرزندتان دختر شود یا پسر، بهتر است نکات جالب زیر را در نظر داشته باشید. البته باید بدانید که ممکن است حتی با رعایت تمام موارد زیر در نهایت جنسیت کودک شما آن چیزی نشود که می‌خواستید! اما در هرصورت نکات زیر حداقل برای کسانی که سعی دارند تمام تلاش خود را بکنند تا جنسیت فرزندشان مطابق میلشان باشد، مفید است. البته بسیاری از مراکز باروری لزومی برای تعیین جنسیت جنین هنگامی که دلایل پزشکی وجود ندارد، نمی‌بینند.
در مطالب قبلی دو رژیم غذایی متفاوت برای پسر یا دختر شدن فرزند شما ارائه دادیم. در این مقاله با دیگر روش‌های تعیین جنسیت قبل از بارداری آشنا می‌شوید. همچنین متوجه خواهید شد که به کمک برخی روش ها می توان تعیین جنسیت قبل از بارداری برای پسردار شدن را امتحان کرد.


انتخاب جنسیت براساس روش‌های علمی

اگر شما برای باردارشدن از تکنیک‌های علمی یاری می‌گیرید، در تعیین جنسیت کودکتان دستتان بازتر است. با وجود اینکه این تکنیک‌ها مطمئن و جذاب هستند ولی یادتان باشد این روش‌ها پرهزینه، تهاجمی و گاهی بحث‌برانگیز هستند. چند روش برای پسردار شدن در ادامه آورده شده است:
•    تشخیص ژنتیکی پیش از لانه‌گزینی (PGD): این روش برای کمک به زوج‌هایی که طی آزمایشات ژنتیکی ناقل بیماری‌های وخیم وابسته به جنس تشخیص داده شده‌اند، به وجود آمد. این روش هم‌زمان با لقاح آزمایشگاهی  (IVF) به کار می‌رود. به‌طور خلاصه، در این روش متخصصین یک سلول را از جنین در حال تقسیم جدا می‌کنند و جنسیت آن را تعیین می‌کنند و جنین با جنسیت مطلوب وارد رحم مادر می‌شود؛
•    مرتب کردن اسپرم‌ها: این تکنیک شامل جداسازی اسپرم حاوی کروموزوم Y از اسپرم حاوی کروموزوم X در آزمایشگاه و انتقال اسپرم با جنسیت مطلوب به داخل رحم زن از طریق روش تلقیح داخل رحمی (IUI)  یا بارورسازی تخمک در آزمایشگاه است.


انتخاب جنسیت از طریق روش‌هایی با اساس علمی کم

•    روش شتل  (Shettles method) یا روش زمان‌بندی‌شده: گاهیسوالی مطرح می شود که روش شتل برای پسردار شدن چگونه است؟ در این روش همه چیز بستگی به زمان‌بندی دارد. طبق روش شتل اسپرم حاوی کروموزوم  Y سریع‌تر از اسپرم حاوی کروموزوم X  حرکت می‌کند و طول عمر کم‌تری دارد. به همین علت اگر فرزند پسر دوست دارید، باید نزدیکی شما تا جایی که ممکن است به روز تخمک‌گذاریتان نزدیک باشد. گفته می‌شود نرخ موفقیت این روش تا 75 درصد است. البته جز موارد ذکر شده، جزئیات دیگری هم هستند که کانال واژن را پذیرای یکی از دو اسپرم حاوی کروموزوم  X یا Y  می‌کند، مانند طرز قرارگیری هنگام نزدیکی یا اینکه زن به ارگاسم برسد یا نه؛
•    روش ولان  :(Whelan method) این روش مخالف روش شتل است و علم تا حدودی در آن دخالت دارد. اساس این روش بر این است که تغییرات بیوشیمیایی که در بازه‌های زمانی خاص در هر چرخه‌ی بدن زن رخ می‌دهد احتمال لقاح اسپرم دارای کروموزوم Y را با تخمک افزایش می‌دهد در حالی که در باقی زمان‌ها احتمال لقاح اسپرم حاوی کروموزومX   بیشتر است. در نتیجه برای داشتن فرزند پسر شما باید چهار تا شش روز قبل از تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید. انتقاداتی که بر این روش وارد است این است که چهار تا شش روز قبل از تخمک‌گذاری نزدیکی داشتن، خیلی از زمان آزاد شدن تخمک فاصله دارد و اسپرم تا این حد توانایی زنده ماندن ندارد؛
•    کیت‌های انتخاب جنسیت: برای تعیین جنسیت، کیت‌های متنوعی وجود دارد که اساس کار آن‌ها تغییر شرایط پیرامون اسپرم و تخمک (با استفاده از مکمل‌های طبیعی و مواد شست‌و‌شودهنده) است تا کانال واژن آماده‌ی دریافت اسپرم دارای کروموزوم X یا Y باشد. هر چند که بیشتر متخصصین ادعای این کیت‌ها را زیر سؤال برده‌اند.

دمای بدن خانم‌ها و پسردار شدن

برای پسردار شدن به دمای بدن خانم‌ها توجه زیادی می‌کنند. دمای بدن خانم‌ها در موقع خاصی از ماه بالا می‌رود. بالا رفتن دمای بدن معمولا یک هفته تا ده روز بعد از پریودی اتفاق می‌افتد.

اگر شما به دنبال بارداری پسر هستید باید در این زمان نزدیکی داشته باشید. زمان تخمک‌گذاری برای داشتن پسر موقع مناسبی است. در زمان تخمک‌گذاری که دمای بدن زن نیز افزایش می‌یابد، پسردار می‌شوید. زیرا در این زمان مایع موجود در رحم افزایش یافته و محیط بازی برای اسپرم پسرانه وجود دارد. زمانی که تخمک از درون کیسه خارج می‌شود با درد همراه است،  رابطه جنسی ۲۴ ساعت قبل از تخمک‌گذاری تا ۱۲ ساعت بعد از آن احتمال پسر بودن جنین را افزایش می‌دهد. برای تعیین زمان تخمک‌گذاری می‌توانید به سونوگرافی نیز مراجعه کنید.

گرما و سرما و تاثیر آن برای پسردار شدن

پسردار شدن رابطه مستقیمی با اسپرم وای و ایکس مردان دارد. اسپرم وای، مردانه و اسپرم ایکس زنانه است. برای بارداری پسر باید اسپرم وای زودتر به تخمک برسد. البته محققان معتقد هستند که اسپرم وای تحمل کم‌تری نسبت به گرما داشته و در صورتی که کمی گرم شوند، زودتر از بین می‌روند. به همین منظور باید مردان از گرم کردن نواحی اطراف دستگاه تناسلی خود خودداری کنند. البته حمام آب سرد و کمپرس سرد نیز می‌تواند در تعیین جنین پسر موثر باشد.

قهوه و ارتباط آن با پسردار شدن

برای پسردار شدن بهتر است که مردان قبل از رابطه جنسی قهوه بنوشند. زیرا قهوه و در واقع کافئین انرژی و توان آن‌ها را بالا می‌برد. البته بهتر است که خانم‌ها از قهوه بدون کافئین استفاده کنند.

فصل و تاثیر آن در پسردار شدن

پسردار شدن ارتباط مستقیمی با فصل دارد. معمولا نزدیکی در فصل گرما بارداری دختر و نزدیکی در فصل معتدل بارداری پسر را در پیش دارد. فصل بهار برای بارداری پسر بهترین فصل است.

استرس و تاثیر آن در پسردار شدن

برای پسردار شدن باید استرس بسیار کمی داشته باشید. مردانی که در محیط‌ها پر از استرس کار می‌کنند احتمال بسیار کمی دارد که فرزندشان پسر شود. به همین دلیل باید برای داشتن جنین پسر حتما آرامش داشته باشید. سعی کنید در محیطی آرام نزدیکی و بدون هیچ‌گونه استرسی داشته باشید. البته برای داشتن جنین پسر باید نزدیکی خود را به حداقل زمان برسانید. یعنی سریع و غیر رمانتیک این کار را انجام دهید تا احتمال داشتن جنین پسر را افزایش دهید.

اسپرم فعال برای پسردار شدن

برای پسردار شدن باید اسپرم‌های فعال‌تری داشته باشید. همان‌طور که گفته شد اسپرم‌های وای مقاومت بهتری از خود نشان داده و دیرتر از بین می‌روند. بنابراین برای داشتن فرزند پسر باید اسپرم فعال‌تری داشته باشید. برای این کار باید تعداد رابطه جنسی خود را افزایش دهید. هر چقدر تعداد رابطه جنسی بین زوجین بیش‌تر باشد اسپرم فعال‌تر و در نتیجه احتمال داشتن جنین پسر بیش‌تر است. از این رو بسیاری از افرادی که در اوایل دوره ازدواج خود باردار می‌شوند، پسردار می‌شوند.


انتخاب جنسیت براساس روش‌هایی بدون اساس علمی

از دیگر روش‌های خانگی تعیین جنسیت کودکتان در آینده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    گایافنزین که در شربت سینه وجود دارد و مخاط بینی شما را نازک می‌کند دربخش‌های زنانه‌ی بدن شما نیز احتمالاً همین اثر را خواهد داشت. احتمالاً این اتفاق برای اسپرم دارای کروموزوم Y مطلوب‌تر است؛
•    به ارگاسم رسیدن زن اسپرم را به دهانه‌ی رحم نزدیک‌تر می‌کند و باعث ترشح موادی می‌شود که محیط را قلیایی می‌کند تا احتمال رسیدن اسپرم حاوی کروموزوم Y که سریع‌تر نیز حرکت می‌کند به سلول تخمک بیشتر شود و احتمال پسردار شدن افزایش یابد؛
•    شرایط اسیدی اسپرم‌های حاوی کروموزوم Y را از بین می‌برد. افزایش پتاسیم و نمک نیز کمک به پسردار شدن شما می‌کند. در نتیجه چند هفته قبل از لقاح از رژیم غذایی با خاصیت قلیایی (نه اسیدی) استفاده کنید؛
•    به ورزش کردن ادامه بدهید و روی افزایش قدرت بدنی خود تمرکز کنید. در غیر این صورت کاهش وزن ممکن است منجر به دختردارشدن شما شود؛
•    طرز قرارگیری حین نزدیکی که باعث نفوذ بیشتر می‌شود، باعث پیروز شدن اسپرم‌های دارای کروموزوم Y و دور شدن آن‌ها از ورودی اسیدی واژن می‌شود. دخول عمیق‌تر اسپرم‌ها را بیشتر به تخمک‌ها نزدیک‌تر می‌کند و اسپرم‌های کندتر حاوی کروموزوم Y احتمال بیشتری برای رسیدن به تخمک خواهند داشت. در نتیجه قرارگیری در وضعیت سگی نیز برای پسردار شدن توصیه می‌شود؛
•    تعداد اسپرم‌ها نیز یک عامل مهم است. واضح است که شمارش پایین اسپرم در هنگام شروع برای باردار شدن به نفع هیچ کدام از دو جنسیت پسر و دختر نیست ولی شمارش بالای اسپرم‌ها به نفع پسردارشدن شماست. بنابراین اگر پسر می‌خواهید، بهتر است سه تا چهار روز قبل از رسیدن به تاریخ هدف (یعنی یک یا دو روز قبل از تخمک‌گذاری)، نزدیکی نداشته باشید. دمای اتاق در پسردار شدن مؤثر است، البته مردان قبل از نزدیکی می‌توانند از دوش آب سرد نیز برای بهبود طول عمر اسپرم استفاده کنند؛
•    آقایان نیز با مصرف کافئین قبل از نزدیکی می‌توانند اسپرم‌های دارای کروموزومY  فعال‌تری را تولید کنند.


خلاصه‌ی روش‌های غیرعلمی مورد استفاده برای پسردار شدن:

•    داشتن رابطه‌ی جنسی نزدیک تخمک گذاری (کم‌تر از دو روز قبل از تخمک گذاری)؛
•    قرارگیری در وضعیت (پوزیشن) حالت سگی یا دخول از پشت هنگام آمیزش جنسی؛
•    به ارگاسم رسیدن زن؛
•    مرتبط با تعداد اسپرم‌ها، هنگامی که برای پسر دار شدن تلاش می‌کنید سه تا چهار روز قبل از رسیدن به تاریخ هدف یعنی یک یا دو روز قبل از تخمک‌گذاری نزدیکی نداشته باشید؛
•    قبل از نزدیکی، زن باید با محلول‌های قلیایی مناسب دوش بگیرد و مرد نیز باید با آب سرد حمام کند تا اسپرم‌های ضعیف‌تر دارای کروموزوم  Yاز بین نروند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.