ژل رویال چیست ؟

خرید ادکلن

ژل رویال ترشح شیری تولید شده توسط زنبور عسل کارگر است. این ژل به طور معمول شامل حدود 60٪ تا 70٪ آب، 12٪ تا 15٪ پروتئین، 10٪ تا 16٪ شکر، 3٪ تا 6٪ چربی ها، و 2٪ تا 3٪ ویتامین ها، املاح و اسیدهای آمینه می‌باشد. ترکیب آن بسته به جغرافیا و آب و هوای که زنبور ها در آن زندگی میکنند متفاوت است.

برای خرید ژله رویال اصل N کروموزوم و اطلاعات تکمیلی اینجا کلیک کنید

این محصول به این خاطر ژل رویال نامیده می‌شود که زنبور عسل از آن برای رشد و پرورش زنبور عسل ملکه استفاده می‌کند. برخی از افراد ژل رویال را به عنوان دارو استفاده. می‌کنند. گاهی نیز به اشتباه تصور می‌شود که ژل رویال، گردۀ زنبور عسل و یا زهر زنبور عسل است.

ژل رویال برای آسم، تب یونجه، بیماری کبد، پانکراتیت، مشکلات خواب (بی خوابی)، سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، زخم معده، بیماری کلیه، شکستگی استخوان، علائم یائسگی، اختلالات پوستی و کلسترول بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به عنوان یک تونیک سلامت عمومی برای مبارزه با عوارض پیری و برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مورد توجه قرار گرفته است.

برخی از افراد ژل رویال را به عنوان یک تونیک به طور مستقیم به پوست بدن میمالند یا برای پوست سر برای تقویت و رشد بهتر مو استفاده میکنند.

خواص ژل رویال , ژل رویال چیست

چگونه کار می کند؟

اطلاعات علمی بسیار کمی در مورد اثرات ژل رویال در مردم وجود دارد. در حیوانات دیده شده که، ژل رویال برخی تومورها وسخت شدن شریان ها را به سرعت کاهش داده است.
همچنین باعث کاهش علائم یائسگی نیز می‌شود، بعضی از تحقیقات نشان می دهد که مصرف یک محصول خاص حاوی ژل رویال و گرده گل به نام Melbrosia اگر به صورت خوراکی به مدت 12 هفته استفاده شود، می تواند علائم یائسگی را کاهش دهد و سبب بهبود در زنان یائسه گردد. محصولی دیگرحاوی ژل رویال، روغن گل پامچال، دامیانا(گل خراطی) و جینسنگ که چهاربانو نامیده میشود نیز ممکن است علائم یائسگی را کاهش دهد.

تحقیقات اولیه نشان می دهد در زخمهای دیابتی با استفاده از یک پماد خاص حاوی ژل رویال و پانتنول به نام Pediphar تا 6 ماه پس از پاکسازی و از بین بردن بافت مرده ممکن است به بهبودی بخش باشد.

همچنین با تزریق ژل رویال و یا قرار دادن ژل رویال زیر زبان یا دهان برای مدت 2تا11 هفته، ممکن است سطح کلسترول در افراد مبتلا به کلسترول بالا کاهش یابد.

منبع : گروه طب سنتی بی جامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.