سیر و مقابله با سفید شدن موها

خرید ادکلن

بسياري از مردم تصور مي‌كنند كه نخستين تار‌هاي سفيد‌ شده‌ مو نشانه‌اي از بالا رفتن سن و سال آنهاست اما درمانگران طب سنتي اين‌گونه فكر نمي‌كنند. از نظر آنها سفيدي موها تنها نشانه بالا رفتن تعداد روزهاي زندگي نيست و اين سفيدي مي‌تواند نتيجه عوامل ديگري نيز باشد. از ديدگاه اين درمانگران كمبود ويتامينB12، اختلال در عملكرد تيروئيد، سيگار كشيدن و كم‌خوني از جمله عواملي است كه مي‌تواند سفيد شدن موها را به همراه داشته باشد. اگر مطمئن‌ هستيد كه سفيد شدن موهاي‌تان قبل از30 سالگي به دليل وراثت و فاكتورهاي ژنتيك نيست مي‌توانيد به نسخه درمانگران طب سنتي عمل كنيد و با ساده‌ترين شيوه‌ها با سفيدي تارهاي موي خود مبارزه كنيد.

سیر و مقابله با سفید شدن موها

عوامل سفیدی مو

عوامل مختلفی برای سفیدی مو در سنین پیش از میان‌سالی وجود دارد. گاهی تنش‌های عصبی، اختلال در عملکرد تیروئید، رژیم نادرست یا کمبود منگنز در مواد غذایی از جمله مهم‌ترین عواملی است که منجر به سفید شدن موها می‌شود.

 

پیشگیری

از دیدگاه درمانگران طب سنتی اصلاح هر یک از این اختلال‌ها می‌تواند به کاهش روند سفیدی مو و در نهایت پیشگیری از سفید شدن موها منجر شود.

درمان

گنجاندن سیر در وعده‌های غذایی یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که کمک زیادی به جبران کمبود منگنز در بدن می‌کند. اگر بتوانید سیر را به عنوان چاشنی اصلی به وعده‌های غذای اصلی خود اضافه کنید تاثیر مستقیمی بر کاهش روند سفیدی موها خواهید گذاشت.

نکته

چه بهتر که بتوانید از سیری که با پودر منگنز تغذیه شده باشد مصرف کنید. این سیر می‌تواند هم جبران کمبود منگنز بدن‌تان را بکند و هم در آن واحد عوامل سفیدی مو را در بدن‌تان کاهش دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.