کارهای زیبایی که قبل از عید نباید انجام دهید

خرید ادکلن

بسیاری از خانم‌ها بهترین فرصت برای انجام بعضی تغییرات در زمینه زیبایی ظاهری خود را در روزهای نزدیک عید نوروز می‌دانند تا برای دید و بازدیدهای عید چهره جدید و متفاوتی داشته باشند، خیلی از این تغییرات، اثر مثبتی دارد و باعث جذاب شدن فرد می‌شود، اما یک سری تغییرات هستند که در روزهای پایانی سال انجام آنها با ریسک همراه است، مخصوصا فعالیت‌هایی که برای اولین بار انجام می‌شوند یا دوره زمانی خاصی را برای تثبیت آن روی چهره نیاز دارند.

فعالیت‌هایی مثل دکلره کردن کل موها، تتوی ابرو، بوتاکس و. . . آن هم برای اولین بار ازجمله کارهای زیبایی هستند که در این روزها انجام آنها بر اساس راهنمایی خانم بناییان آرایشگر به شما توصیه نمی‌شود. پس با ما همراه باشید.

تتوی ابرو را قبل از عید فراموش کنید
اگر قصد انجام تتوی ابرو دارید و تا به حال این کار را انجام نداده‌اید، متخصصان زیبایی به شما توصیه می‌کنند که برای اولین بار نزدیک سال نو این کار را انجام ندهید. تتو جدای از التهابی که برای پوست ایجاد می‌کند، ممکن است برای اولین بار به شکل و رنگ دلخواه شما درنیاید و به ترمیم نیاز داشته باشد. انجام تتو توسط یک فرد مجرب با مواد شیمیایی نسبتا بی‌خطر و در شرایط استریل و ابزارهای یک بار مصرف هم می‌تواند با عارضه همراه شود. واکنش‌های آلرژیک فوری یا تاخیری، ریزش موی ابرو، ایجاد توده در اثر التهاب، آوردن گوشت اضافه و عفونت موضعی بخشی از عوارض انجام تتو است. ضمن آنکه بخشی دیگر از عوارض هم مربوط به تحریک سیستم ایمنی بدن و بروز عوارض آلرژی مانند کهیر، حساسیت‌های پوستی و حساسیت به نور خورشید می‌شود. اختلال‌های التهابی پوست ناشی از تتو ممکن است از دو روز تا یک ماه بعد از انجام آن ادامه داشته باشد.

قبل از عید موهای تان را دکلره نکنید
دکلره کردن موها از آن دسته فعالیت‌های زیبایی است که تغییر زیادی در چهره فرد ایجاد می‌کند. وقتی مو را دکلره می‌کنید، مو دچار آسیب شیمیایی می‌شود، زیرا بافت طبیعی آن از بین می‌رود و مو خشک و آسیب دیده می‌شود. از طرف دیگر مویی که در معرض مواد دکلره نامناسب قرار گرفته باشد به‌اصطلاح آرایشگرها می‌سوزد و وقتی مو این حالت را پیدا می‌کند دیگر کاملا از بین رفته است و با هیچ روشی دوباره زنده نخواهد شد. کسانی که سابقه اگزما، آسم و سایر آلرژی‌ها را دارند هنگام کار با دکلره باید بیشتر حواس‌شان را جمع کنند زیرا مواد دکلره بسیار قوی است و می‌تواند تمام این عوارض را فعال و تشدید کند.
هنگام استفاده از مواد اکسیدان اگر غلظت موادی که روی سر گذاشته می‌شود بیش از ‌اندازه باشد، این مواد باعث ایجاد سوختگی پوست کف سر می‌شوند، زیرا به سرعت با پروتئین‌های پوست و مو ترکیب می‌شوند و می‌توانند حالت سوختگی روی پوست به وجود بیاورند. اگر کسی دچار چنین سوختگی شود، باید بلافاصله به متخصص پوست و مو مراجعه کند تا پزشک، درمان سوختگی شیمیایی انجام دهد. ضمن آنکه وقتی برای اولین بار موی خود را دکلره می‌کنید، به دلیل تغییر زیادی که در چهره شما ایجاد می‌شود، ممکن است در وهله اول اصلا از ظاهر جدید خوش‌تان نیاید و توی ذوق‌تان بخورد. پس بهتر است زمان کافی برای عادت کردن به چهره جدید خود داشته باشید و اینگونه تغییرات را به زمان بهتری که دید و بازدیدها کمتر است موکول کنید.

قبل از عید پوست تان را لایه برداری نکنید
معمولا پزشکان متخصص پوست و مو برای شفاف کردن پوست یا برای درمان جوش و لک یا چروک صورت کرم‌ها یا محلول‌های لایه‌بردار تجویز می‌کنند. مشکل اصلی موقعی است که اولا مصرف‌کننده غیر متخصص نحوه مصرف و مقدار مصرف یا محصولات را نداند، دوما پوست مصرف‌کننده حساس باشد و این ترکیبات با پوست فرد مصرف‌کننده اصلا سازگار نباشد. در اینصورت ممکن است شخص دچار قرمزی، خارش یا خشکی شدید در بعضی نقاط یا حتی تمام پوست صورت شود و این مشکل بسیار هم شایع است.

 

کسی که برای اولین بار این محصولات را استفاده می‌کند حتما باید ابتدا مقداری از آن را روی پوست خود تست کند. مثلا ابتدا تا سه شب در قسمتی از پوست صورت به مقدار کم بمالد، اگر بعد از سه روز دچار التهاب یا تحریک پوست نشد معلوم می‌شود که پوستش حساس نیست و به ترکیب تجویزشده سازگار است و می‌تواند از آن استفاده کند. داروهای پوستی اصولا تا چند هفته اول پوست را ملتهب و تحریک‌پذیر می‌کنند و در کوتاه‌مدت اثر خود را به خوبی نشان نمی‌دهند.

فر مدت‌دار مو قبل از عید
یکی از مهم‌ترین ابزارهای تغییر در خانم‌ها، مو است که ایجاد تغییر در آن چه از نظر اندازه، مدل یا رنگ، چهره جدیدی برای فرد به وجود می‌آورد. یکی از این تغییرات، فر کردن مو است که این روزها به صورت دائمی و مدت‌دار رواج پیدا کرده است. مهم‌ترین قدم قبل از فر کردن مو‌ها این است که بدانید دقیقا می‌خواهید چه کار کنید؛ با چه موادی، با چه تکنیکی و پیش کدام متخصص؟ بین مواد‌ی که برای زیبا‌تر شدن مو استفاده می‌شود، فر جزء قوی‌ترین مواد است بنابراین مو پس از مصرف مواد فر، بیشتر نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد، بنابراین اگر اهل رسیدگی به موهای‌تان نیستید در مورد این موضوع جدی‌تر فکر کنید، در غیر این صورت بعد از مدتی نمی‌دانید با موهای وزشده‌تان چه کنید.

 

نکته اصلی در اینجا این است که اگر برای اولین بار قصد فر کردن مو در آرایشگاه و به صورت مدت‌دار را دارید، توصیه متخصصان زیبایی این است که در این روزها دست نگه دارید. احتمال اینکه مو به شکل دلخواه فر نشود یا بسوزد و وز شود یا حتی به چهره شما نیاید، وجود دارد پس حالا که به فکر فر کردن مو افتاده‌اید از فر موقت و ابزارهایی مثل بیگودی و بابلیس کمک بگیرید و اگر احساس کردید به فرم چهره‌تان می‌آید، بعد در مورد فر مدت‌دار تصمیم‌گیری کنید.

بوتاکس برای اولین بار
اگر تا به حال بوتاکس نکرده‌اید و برای اولین بار است که می‌خواهید این کار را انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم دست نگه دارید. یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در روزهای نزدیک به سال نو انجام آن با ریسک همراه است، انجام بوتاکس است. بوتاکس روشی غیر جراحی برای رفع چین و چروک صورت و گردن است. با استفاده از اثر بوتاکس و شل شدن عضلات، خطوط ناشی از افزایش فعالیت عضله از بین می‌رود و طرح صورت و گردن تغییر یافته و چروک ناشی از انقباض عضلات صاف می‌شود. اثرات بوتاکس در عرض یک تا دو روز قابل مشاهده است و در عرض چند هفته کامل می‌شود و سه تا چهار ماه باقی می‌ماند و ممکن است ۶ ماه یا بیشتر هم باقی بماند.

 

بوتاکس اقدام مناسبی برای زیبایی محسوب می‌شود، اما فراموش نکنید کسی که برای اولین بار بوتاکس می‌کند، علاوه بر عوارض احتمالی، به علت عادت نداشتن به این تغییر در چهره خود، ممکن است در روزهای اول حس خوبی به این کار نداشته باشد. واکنش‌های آلرژیک، کبودی موضعی گذرا، خشکی چشم، دو بینی و افتادگی صورت و لبخند نامتقارن از عوارض نادر و گذرای بوتاکس است. در کشور ما بیشترین عوارض ناشی از تزریق بوتاکس شامل استفاده از مواد ارزان و غیرمجاز و تزریق توسط افراد غیرمجاز، غیرمتخصص و آموزش ندیده در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی است.

برجسته‌سازی لبهای تان را قبل از عید فراموش کنید
حتما خودتان می‌دانید که لب یکی از عضوهای حساس و پرعصب صورت است که هرگونه عمل حجم‌دهی در آن با درد، ورم و احتمالا عوارض همراه است. چند سالی است که تزریقات زیبایی لب در ایران طرفدار پیدا کرده که در این بین استفاده از چربی و ژل‌های موقت از همه رایج‌تر است. مانند هر نوع تزریق دیگری در ناحیه صورت باید احتمال عوارض آلرژیک، عفونت، جابه‌جایی ژل، درد هنگام تزریق و پس از آن، تورم و احتمال کبودی لب‌ها و حتی احتمال نتایج نامطلوب مانند عدم قرینگی (تزریق با حجم نامتناسب) در نظر گرفته شود. تجربه پزشک و تکنیک تزریق درست همراه با مشاوره بالینی قبل از تزریق سبب می‌شود که نتایج بالینی به خواست‌های فرد نزدیک شود، هرچند تامین ذهنیت افراد به‌طور کامل اکثرا امکان‌پذیر نیست.

 

منبع : مجله سیب سبز
 گردآورنده : گروه زیبایی بی جامه

لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=5900

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.