خشک کردن مو در زمستان

خرید ادکلن

شاید شما هم مانند بسیاری افراد دیگر ترجیح میدهید موهایتان را با حوله محکم خشک کنید و تصور میکنید هر چه حوله را محکمتر بکشید سریعتر خشک میشوند اما این کار باعث وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر به مو میشود.

روش صحیح خشک کردن موهای خیس

هنگامی که در ماههای سرد زمستانی به حمام میروید به ویژه در دماهای بسیار پایین، اگر موهای خود را بگذارید خیس بماند نه تنها از زیبایی آن کاسته میشود بلکه احتمالا به خاطر رطوبت سرتان، احساس خوبی نیز نخواهید داشت. از طرفی بدیهی است که سشوار کردن بیش از حد موها نیز به آنها صدمه میزند به خصوص اگر موهای خشک یا آسیب دیده ای داشته باشید. به این توصیه ها درباره خشک کردن موها بدون صدمه زدن به مو و صرف زیاد وقت، توجه کنید.

آب اضافی موهایتان را بلافاصله پس از حمام بگیرید

مو از کراتین ساخته شده و ترکیبات کراتین با پیوندهای هیدروژنی به یکدیگر متصل میشوند. در اصل کراتین میل ترکیبی به آب دارد و آب را در اطراف خود نگه میدارد. اما اگر داخل موهایتان به مدت زیادی مرطوب بماند، ساختار شیمیایی تارهای مو تغییر میکند. به همین علت موها تا 30 درصد حالت خمیری و حتی کشیده پیدا میکنند.

انواع مختلف مو از نظر مقدار کراتین متفاوت است. برای مثال، منشاء مو آفریقایی ها تمایل به کراتین بیشتر و در نتیجه متخلخل تر، می باشد که اجازه می دهد آب بیشتری برای نفوذ و تغییر ساختار شیمیایی سریعتر، جذب کند.

در نژاد آسیایی موها قویتر است چون تخلخل کمتری دارد. موهایی که زیاد تحت آرایشهای مو قرار میگیرند بیشتر متخلخل هستند.

هرگز موهایتان را با حوله نمالید بلکه با ملایمت فقط آن را نوازش کنید

شاید شما هم مانند بسیاری افراد دیگر ترجیح میدهید موهایتان را با حوله محکم خشک کنید و تصور میکنید هر چه حوله را محکمتر بکشید سریعتر خشک میشوند اما این کار باعث وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر به مو میشود. هرگز موهایتان را نمالید بلکه با ملایمت فقط آن را نوازش کنید تا آب باقیمانده در داخل موها، خارج شود. میتوانید حوله هایی را که همانند کلاه یا لباس پوشیده میشوند استفاده کنید تا بدون نیاز به فشار آوردن به مو، آنها را خشک کنید. در هر صورت همیشه باید از حوله خشک استفاده نمایید و همیشه تا حد ممکن کم از حوله استفاده کنید.

فورا پس از حمام موهایتان را سشوار نکنید

در شرایطی که موهایتان خیلی خیس و پوشش سطحی مو باز است، گرما وارد ساختار مو میشود و باعث نفوذ هوا و حباب در آن میگردد. زمانی سشوار بکشید که موهایتان فقط رطوبت دارد نه این که خیس باشد. هنگامی که از حمام بیرون می آیید، از یک شانه با دندانه های فاصله دار استفاده کنید و موهایتان را با ملایمت شانه کنید. از دست دادن مقداری تار مو در زیر دوش طبیعی و اجتناب ناپذیر است.

به روش صحیح موهایتان را سشوار کنید

 همیشه باید هنگام سشوار کردن مو، سری لوله سشوار را بگذارید تا موهایتان ناگهان داخل سشوار نشود و بسوزد. سشوار را در یک نقطه روی مو نگه ندارید یا مدت زیاد روی موها نگیرید. توصیه میشود از یک برس گرد استفاده کنید تا گره موها با ملایمت باز شود. سشوار را یک جا نگه ندارید و مراقب باشید موهای خود را نسوزانید.

هنگامی که موهایتان خشک شد، کمی آنها را چرب کنید

پیش از این که بیرون بروید، بهتر است کمی موهایتان را چرب کنید. توصیه میشود به موهای خشک روغن بزنید چون چربی روی موهای مرطوب احتمالا باعث محبوس شدن رطوبت در موها میشود. میتوانید از روغنهای طبیعی و گیاهی برای این منظور استفاده کنید. برخی روغن نارگیل را برای موها توصیه میکنند.

منبع : سیمرغ

گردآورنده : بی جامه – Bijame.Com

لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=5493

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.