هرگز با مو خیس نخوابید , خطرناک است!

خرید ادکلن

خوابیدن با موی  خیس و خشک نشده یکی از بدترین عادت هایی است که برخی خانم ها دارند. اگر شما هم اینگونه هستید بهتر است این عادت بد و مضر را ترک کنید. خوابیدن با موی خیس به سه دلیل بزرگ خطرناک است.
به سه دلیل توصیه می شود  که حتما موهای خود را خشک کنید و بخوابید و به هیچ وجه با موهای مرطوب یا خیس نخوابید.
سردرد
درجه حرارت در خواب افزایش می یابد. بدن گرم و رطوبت سر پیچیده شده در حوله، می تواند سردرد شدید ایجاد کند. وقتی مو مرطوب است درجه حرارت سر نمی تواند با درجه حرارت بدن تطبیق یابد؛ به همین دلیل  سردرد شدیدی در نصف شب به وجود می آورد.

عفونت
بالش محل مناسبی برای رشد باکتری است  زیرا عرق، سلول های مرده و روغن های پوست را جذب می کند. موهای خیس باعث مرطوب شدن بالش می شود که محل مناسبی را برای رشد عفونت و باکتری فراهم می کند.

موهای شکننده و ایجاد موخوره
موها خیلی زود شکننده و به موها آسیب وارد می شود و درنهایت به موخوره منجر می شود.

نکته هایی مهم در شانه کردن و خشک کردن مو
_ نكته مهمی كه باید به آن توجه داشته باشید این است كه با موی خود به ملایمت رفتار كنید. غلاف اطراف هر تار مو به سمت پائین رشد می‌كند. هنگام خشک کردن موها با حوله یا شانه و سشوار زدن همیشه از سمت ریشه به سمت نوك مو دست را حركت دهید تا مو نشكند.

_  از برس مناسب برای هر كاری استفاده كنید. برای صاف كردن مو از یك برس گرد و قطور، برای مجعد كردن و حالت دادن از برس گرد نازك و از برس تخت برای صاف و یكدست كردن سطح مو استفاده كنید.

_ استفاده از كرم‌ یا شامپوهای نرم كننده مو پس از حمام کردن، مو را نرم تر كرده و شانه كردن مو را راحت تر می‌كند.

_ موهایتان را پیش از شست و شو با شامپو برس كنید تا خوب از هم جدا شوند.

_ وقتی كه مو خیس است شكننده تر است، بنابراین از خشك كردن خشن مو با حوله و شانه زدن و برس كشیدن سفت و سخت باید جدا خودداری كنید.

_ برس زدن باید دو بار در روز ( صبح و شب ) و هر بار دست كم یك دقیقه انجام شود.

_ برای از هم جدا كردن موها، ابتدا شانه را روی نقاطی كه گره‌های احتمالی وجود دارد بگذارید‌ و گره‌ها را باز كنید. موها را نكشید و به تدریج دسته هایی از مویتان را شانه كنید.

_ بهترین راه برس زدن موها این است كه سر به طرف پایین باشد و از پشت گردن به طرف پیشانی موها برس شوند و سپس از كناره ها به طرف بالای سر این كار را ادامه دهید و در انتها با بُرس كردن از پیشانی به طرف پشت سر كار را خاتمه دهید.

_ اگر موهایتان را شستید، صبر كنید تا 80 درصد از موهایتان خشك شوند و بعد برس بکشید.

_‌ از شامپوهای معمولی و مناسب با نوع موهایتان استفاده كنید. توصیه می‌شود از دو نوع شامپو به طور متناوب استفاده كنید.

_ به قدرت كف اعتماد نكنید، كف زیاد نمی تواند دلیل پاكی و تمیزی موها باشد. اكثر شامپوها نرم كننده هستند و كمتر كف می‌كنند.

_ دو بار شست و شو با شامپو در هفته توصیه می‌شود، اما برای كسانی كه احساس لزوم می كنند، شست و شوی هر روزه هم ایرادی ندارد ( البته به شرطی که از شامپوهای معمولی و مناسب مو استفاده شود ).

_ دو بار شامپو كردن پی در پی بی فایده است و همان یك بار كافی است و در واقع بار دوم شستن، بیهوده پوست سر را حساس می كند و باعث ایجاد الكتریسیته در موها می‌شود.

_ اگر می‌توانید آبكشی را با آب سرد خاتمه دهید، چرا كه این عمل باعث می‌شود كراتین موجود بر روی سطح بیرونی مو صاف شود. لذا موی شما با این عمل صاف تر، درخشان تر و براق تر خواهد شد.

_‌ به طور مداوم از سشوار استفاده نكنید. بگذارید گاهی اوقات موهایتان در هوای آزاد خشك شوند.

_ نكته آخر ( كه بسیار مهم است واغلب فراموش می شود ) اینكه شانه و برس خود را حداقل هفته ای یك بار با آب و صابون بشویید.

منیع : سیمرغ

گردآورنده : بی جامه – Bijame.Com

لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=5544

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.