ورزش هایی برای افزایش قد طبیعی

خرید ادکلن

قد خود را با ورزش بلند تر کنیم

افراد بسیاری به‌دنبال قد و قامت مناسب هستند و تقریباً از هر نوع فرصت و روشی نیز برای افزایش قد خود استفاده می‌کنند.

اگر واقعاً می‌خواهید قامت بلندتری داشته باشید اما به این فکر می‌کنید که شاید قامت کنونی شما غیر قابل تغییر باشد، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. کافیست به چند تمرین ساده که در ادامه با هم می‌خوانیم، به صورت روزانه یا هفتگی عمل کنید تا به طور طبیعی شاهد افزایش قد خود باشید. البته این نکته نیز نباید از قلم بیافتد که ساختار ژنتیک بدن انسان می‌تواند مانعی بر این امر باشد.

شنا

شنا کردن ورزشی است با حرکات کششی بسیار، که همین امر باعث افزایش تدریجی قد شما می‌شود.

با این حال اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که باید مدت زیادی به این ورزش بپردازید تا نتایج دلخواه‌تان را مشاهده کنید. بدین منظور توصیه می‌شود روزانه و به مدت دو ساعت شنا کنید.

افزایش قد با بارفیکس، نحوه صحیح بارفیکس زدن، ورزش بارفیکس
آویزان شدن از بارفیکس قد را بلند میکند

آویزان شدن از بارفیکس

این تمرین درست مانند نامش ساده است. کافیست چندین نوبت در طول هفته از یک میله آویزان شده و بدن خود را به سمت پایین کش دهید (بارفیکس‌های خانگی در این مورد بسیار کاربردی هستند).

برای ایجاد کشش بیشتر می‌توانید پاهای خود را به صورت موازی به سمت بالا (سقف) حرکت دهید.

ورزش لمس کردن انگشتان پا ، ورزش مناسب افزایش قد
لمس انگشتان پا قد شما را بلند میکند

لمس انگشتان پا

کلاس‌های ژیمناستیک را به یاد دارید؟

این تمرین یکی از شناخته‌ترین حرکات برای گرم کردن بدن بود. اگر شما هم نمی‌توانید آنقدر خم شوید که انگشتان پاهایتان را لمس کنید، به هیچ‌وجه ناراحت نشوید چرا که تنها شما با این دشواری روبرو نیستید.

تا آنجا که می‌توانید خم شوید اما به‌یاد داشته باشید که این کشش باید چند ثانیه‌ای طول بکشد.

حرکت کبری

این حرکت کششی به طور کامل برای ستون فقرات و کشیده شدن بدن شما طراحی شده است. هر چه بیشتر این تمرین را انجام دهید، تحریک بیشتری روی عضلات پشت صورت گرفته و در نتیجه شاهد افزایش قامت خود خواهید شد.

برای انجام صحیح این حرکت ابتدا رو به شکم دراز بکشید، سپس کف دستان خود را به عرض شانه باز کنید و مانند تصویر چانه خود را به سمت بالا گرفته و با کمر خود قوس ایجاد کنید. چانه را به سمت پایین آورده، قوس را از بین ببرید و دوباره حرکت را تکرار کنید.

نحوه صحیح حرکت لگن
حرکت لگن باعث میشود بلند قد بشوید

حرکت لگن

این حرکت که در حقیقت کی از تمرین‌های اصلی برای افزایش قد به شمار می‌رود، ستون فقرات و قسمت‌های تحتانی عضلات ران شما را تحریک می‌کند. برای انجام این حرکت کافیست کاملاً به پشت بخوابید و دستانـتان را به صورت موازی در راستای بدن خود قرار دهید.

پاهایـتان را جمع کرده و سپس لگن خود را به آرامی بالا ببرید و حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در همان حالت نگه دارید. فراموش نکنید این تمرین را حتماً در برنامه ورزشی خود جای دهید.

منبع : گروه سلامتی بی جامه

لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=6032

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.