خواص بی‌نظیر استفاده از روغن درخت چای و شناخت این روغن

خواص بی‌نظیر استفاده از روغن درخت چای و شناخت این روغن

خرید ادکلن

روغن درخت چای با نام melalaeuca نیز شناخته می‌شود و به دلیل ویژگی‌های آنتی سپتیک توانایی بالایی در درمان زخم‌ها دارد. به همین دلیل یک روغن آنتی باکتریال است. روغن درخت چای را عمدتاً از گیاه بومی استرالیا با نام Melaleuca alternifolia تهیه می‌کنند، این گیاه از 100 سال پیش تا الان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است و در مطالعات پزشکی مشخص شده این روغن گیاهی توانایی کشتن بسیاری از گونه‌های باکتری, ویروس‌ها و قارچ‌ها را داراست.

مصارف روغن درخت چای بسیار زیاد است، از آن می‌توان برای مواد تمیز کننده خانگی استفاده کرد، برای از بین بردن قارچ‌ها استفاده می‌شود و همچنین به صورت موضعی می‌توانید برای درمان مشکلات پوستی و درمان عفونت‌های پوستی استفاده شود. ما در بی‌جامه زیاد درباره روغن درخت چای نوشتیم و ماسک مو و ماسک صورت آماده کردیم که در ادامه این موارد را به شما معرفی خواهیم کرد.

روغن درخت چای در حال تبدیل شدن به عنصر موثر برای محصولات خانگی, لوازم آرایشی و بهداشتی است که از جمله آنها اسپری ضد عفونی کننده, شامپو شسشوی صورت, شامپو سر, روغن ماساژ, کرم پوست و ناخن و همچنین مواد شوینده نام برد. خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی طبیعی روغن درخت چای باعث می‌شود آن را به عنوان یکی از مفیدترین اسانس‌ها دانست که همیشه طبقه طب سنتی قرار می‌گیرد.

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای (یا TTO) یه اسانس است که از گیاه استرالیا Melaleuca alternifolia تهیه می‌شود. این گیاه از خانواده Myrtaceae است و شامل حدود 230 گونه گیاهی است که تقریباً همه آن‌ها گیاهان بومی استرالیا هستند.

شاید این سوال پیش بیاید که آیا روغن درخت چای واقعاً مفید است؟ خب باید گفت این گیاه یکی از محبوب‌ترین روغن‌های اساسی برای ضدعفونی کردن است و برای درمان عفونت‌ها و مشکلات پوستی استفاده می‌شود.

این روغن حاوی هیدروکربن‌ها ترپن, مونوترپن‌ها و سسکویتپن‌ها است که این ترکیبات باعث اثرات ضد باکتری, صد ویروسی و ضد قارچی در این گیاه می‌شوند. در واقع بیش از 100 عنصر فعال شیمیایی در این گیاه وجود دارد که آنرا به گیاهی خاص تبدیل می‌کند.

هیدروکربن‌ها موجود در این روغن قادر به عبور از هوا, منافذ پوست و غشا‌های مخاطی هستند که به همین دلیل از آن برای تشخیص اننواع بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود.

9 خاصیت روغن درخت چای

1. مبارزه با آکنه و مشکلات پوستی

باتوجه به ویژگی ضد باکتری و ضد التهاب روغن درخت چای آنرا به عنوان یک درمان طبیعی برای آکنه و دیگر بیماری التهابی پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس استفاده می‌کنند.

یک آزمایش در سال 2017 در استرالیا برای اثر بخشی روغن درخت چای برای رفع و درمان آکنه به صورت خفیف و متوسط مورد بررسی قرار داد. شرکت کنندگان در این آزمان روغن درخت چای را دوبار در روز برای یک دوره 12 هفته‌ای روی صورت خود استفاده کردند. کسانی که از روغن درخت چای استفاده می‌کردند آکنه کمتری نسبت به کسانی که استفاده نمی‌کردند داشتند و هیچ عوارض جانبی جدی رخ نداد اما برخی از آن عوارض جانبی مانند لایه برداری, خشکی و پوسته پوسته شدن را گزارش کردند که بعد از مدتی به خودی خود بهبود پیدا کرد.

2. بهبود خشکی پوست سر

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن درخت چای قادر به بهبود علائم درماتیت سبورئیک است که یک بیماری شایع پوستی است که باعث ایجاد لکه‌های پوست در پوست سر و شوره سر می‌شود. ما مقاله درباره رفع شوره سر نوشته‌ایم که به روغن درخت چای نیز اشاره شده حتما پست 11 درمان طبیعی شوره سر را مطالعه کنید.

یک مطالعه در سال 2002 در مجله آکادمی پوست آمریکا منتشر شد که بررسی اثربخشی شامپو که 5 درصد روغن درخت چای داشت برای رفع شوره سر خفیف و متوسط را بررسی کرد. پس از دوره درمان چهار هفته‌ای 41 درصد بهبود در افرادی که از شامپو سر دارای روغن درخت چای را نشان داد. همچنین محققان فهمیدن که استفاده از شامپو روغن درخت چای کمک به بهبود کورتیزول و چربی در این بیماران را نشان می‌دهد.

3. رفع زخم و التهاب پوست

اگر چه تحقیقات در این زمینه محدود است، اما خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن درخت چای ممکن است ابزار مفید برای التهاب و زخم‌های پوستی باشد. برخی از مطالعات آزمایشی نشان می‌دهد که پس از درمان جای زخم بیماران با روغن درخت چای, زخم‌های پوست آن‌ها شروع به بهبود و اندازه آنها کوچک‌تر شده که نتیجه نشان داد که این روغن توانایی بهبود زخم‌های مزمن و آلوده را داراست.

روغن درخت چای ممکن است در کاهش التهاب, مبارزه با عفونت‌های پوستی و زخم و حتی کاهش اندازه زخم‌ها موثر باشد به همین صورت می‌توانید برای تسکین آفتاب سوختگی, زخم‌ها و نیش حشرات مورد استفاده قرار بگیرد، البته این کار را می‌توانید اول روی قسمت کوچکی از پوستتان استفاده کنید اگر حساسیت نداشتید استفاده کنید.

4. مبارزه با عفونت‌های باکتری, قارچی و ویروسی

با توجه به بررسی علمی میکروبیولوژی بالینی منتشر شده درباره روغن درخت چای نشان داده که روغن درخت چای خواص ضد باکتری, ضد قارچی و ضد ویروسی دارد و این بدان معناست که در اصل روغن درخت چای می‌تواند برای مبارزه با عفونت‌ها استفاده شوند. البته این تحقیقات برخی گزارشات حساسیت‌زا بودن این ماده را گزارش کردند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که روغن درخت چای می تواند رشد باکتری هایی مانند Pseudomonas aeruginosa، Escherichia coli، Haemophilus influenzae، Streptococcus pyogenes و Streptococcus pneumoniae را مهار کند. این باکتری باعث عفونت های شدید، از جمله پنومونی، عفونت های دستگاه ادراری، بیماری های تنفسی، عفونت های خونریزی، گلودرد، عفونت های سینوسی می شود. به علت خواص ضد قارچ روغن درخت چای، ممکن است توانایی مبارزه یا جلوگیری از عفونت های قارچی مانند کاندیدا، خارش ژاک و قارچ پا  را داشته باشد.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که روغن درخت چای توانایی مبارزه با ویروس هرپس مکرر (که باعث زخم های سرد) و آنفلوآنزا می شود را داراست. فعالیت ضد ویروسی روغن درخت چای به دلیل وجود terpinen-4-ol که یکی از اجزای اصلی روغن است.

و شاید جالب باشد بدانید که روغن درخت چای می‌تواند زگیل را از بین ببرد. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که وقتی روغن درخت چای به مدت 12 روز روی زگیل برروی انگشت میانی بیمار قرار گرفت زگیل کامل از بین رفت. این یک نمونه از فعالیت ضد ویروسی درخت چای است.(تحقیقات)

5. به مقاومت در برابر آنتی بیوتیک‌ها کمک می‌کند

روغن‌ درخت چای برای جایگزینی یا همراه با داروهای معمولی استفاده می‌شوند زیرا به عنوان عوامل ضد باکتری قوی عمل می‌کند و بدون عوارض جانبی است. تحقیقات منتشر شده در مجله میکروبیولوژی نشان می‌دهد که برخی از روغن‌ها مانند روغن درخت چای در اثر ترکیب با آنتی بیوتیک‌ها اثرات متقابل دارند.

محققان خوش بین هستند که این بدان معنی است که این روغن ممکن است به جلوگیری از مقاومت آنتی بیوتیک کمک کند. این در پزشکی مدرن بسیار مهم است، زیرا مقاومت آنتی بیوتیکی می‌تواند منجر به نارسایی‌ درمانی شود و هزینه‌های مراقبت را افزایش دهد و باعث مشکلات عفونی شود. (تحقیقات)

6. رفع گرفتگی و عفونت دستگاه تنفسی

از گذشته برگ گیاه Malaleuca خرد شده و استنشاق آن برای درمان سرفه و سرماخوردگی به طور سنتی و درمان خانگی استفاده می‌شود. امروزه مطالعات نشان می‌دهد که روغن درخت چای دارای فعالیت ضد میکروبی است و توانایی مبارزه با باکتری‌های را دارد که منجر به عفونت‌های تنفسی و ویروسی می‌شود که برای مبارزه و ححتی جلوگیری از سرفه و سرماخوردگی بسیار مفید است. این دقیقاً دلیل است که چرا روغن درخت چای مناسب برای رفع سرفه و مسائل تنفسی است. (تحقیقات)

7. کمک به درمان شپش سر

روغن درخت چای دارای اثرات حشره کش است و می‌تواند برای از بین بردن شپش سر که جزء حشرات انگلی است و از خون انسان تغذیه می‌کند کمک کند. تحقیقات آزمایشگاهی در ایتالیا به بررسی اثر بخشی روغن درخت چای علیه شپش و تخمک‌های آنها پرداخت. ترکیب روغن درخت چای و نئولیدول و روغن درخت چای به تنهایی روی 69 شپش و 187 تخم آنها طی شش ماه مورد آزمایش قرار گرفت.

محققان متوجه شدند که روغن درخت چای تنها 30 دقیقه بعد از تماس با شپش‌ها همه آنها را از بین برده و روی تخم‌ها فقط 50 درصد تاثیر گذاشته اما هنگامی که روغن درخت چای را با نئولیدول در نسبت 2 به 1 ترکیب کردند باعث مرگ تمام شپش‌ها شده و پس از 5 روز تمام تخم‌ها را از بین برده‌اند. (تحقیقات)

8. به درمان گال کمک می‌کند

یک سوال که همیشه پرسیده می‌شود این است، آیا روغن درخت چای به از بین رفتن گال کمک می‌کند؟ طبق مطالعات آزمایشگی بله کمک می‌کند. یک مطالعه انجام شده در دانشگاه فلیندرز استرالیا نشان داد که روغن درخت چای با دارای بودن terpinen-4-ol باعث از بین رفتن گال می‌شود. روغن درخت چای به عنوان یک درمان طبیعی برای چربی‌ها به کار می‌رود، زیرا دارای خواص ضد میکروبی قوی است که به آن توانایی بهبود چربی در بالای پوست و زیر پوست را می‌دهد. (تحقیقات)

9. رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان از باکتری‌های داخل دهان شما به ویژه پشت زبان, گلو و لوزه بوجود می‌آید. از آنجا که روغن درخت چای دارای خواص ضدمیکروبی است می‌تواند این باکتری‌ها را از بین ببرد و به عنوان یک درمان طبیعی برای بوی بد دهان استفاده شود. همچنین می‌توانید پست رفع بوی بد دهان ار مطالعه کنید.

مطالعات نشان می‌دهد که روغن درخت چای می‌تواند بسیار مفید باشد برای بعد از عمل جراهی دهان چون که خطر ابتلا به عفونت باکتری و قارچی افزایش پیدا می‌کند. اما به یاد داشته باشید که روغن درخت چای نباید به صورت خوراکی مصرف شود به همین خاطر اگر به عنوان دهانشویه استفاده می‌کنید اطمینان حاصل کنید ک به طور کامل از دهان شما پاک شده است.

14 روش درمان بی‌نظیر روغن درخت چای

روش درمان بی‌نظیر روغن درخت چای

روغن درخت چای می‌تواند جایگزین مناسب برای زیبایی طبیعی, بهداشت و مواد نظافتی به جای مواد شیمیایی خطرناک استفاده شود. روغن درخت چای را می‌توانید به روش‌های زیر استفاده کنید:

  • استشمام کردن :روغن درخت چای را می‌توانید در سراسر خانه بخور دهید یا قرار دهید و همچنین می‌توانید آنرا به صورت مستقیم استشمام کنید.
  • استفاده به صورت موضعی : روغن درخت چای را می‌توان به روی پوست خود بزنید، اما بهتر است قبل از استفاده آنرا با یک روغن دیگر مثل روغن نارگیل رقیق کنید.
  • به هیچ عنوان آنرا نخورید : طبق آمار مرکز ملی سم، روغن درخت چای در صورت بلعیده شدن باعث مسمومیت می‌شود و به هیچ عنوان نباید خورده شود. حتی اگر آنرا به عنوان دهان شویه استفاده می‌کنید نباید وارد معده شود. حتماً بعد از استفاده مطمئن شوید از دهان شما خارج شده تا از بوجود آمدن مشکلات گوارشی و سرگیجه جلوگیری شود. (تحقیقات)

در ادامه 14 درمان خانگی برای استفاده از روغن درخت چای برای شما نوشته‌ایم که امیدوارم استفاده کنید:

1. رفع آکنه با روغن درخت چای

یکی از رایج‌ترین انواع استفاده از روغن درخت چای در محصولات مراقبت پوست است، زیر یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای آکنه است. شما می‌توانید با استفاده از مخلوط کردن 5 قطره اسانس روغن چای خالص با دو قاشق چای خوری عسل خام ماسک صورت برای رفع آکنه تهیه کنید. به راحتی مواد را باهم مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید، آنرا حدود 1 دقیقه روی پوست خود قرار دهید بعد آنرا با آب گرم بشویید.

2. بهبود پسوریازیس و اگزما

روغن درخت چابه کاهش انواع مختلف التهابات پوستی کمک می‌کند، از جمله به عنوان درمان طبیعی اگزما و برای کاهش پسوریازیس استفاده می‌شود. می‌توانید یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را با پنج قطره روغن درخت چای و پنج قطره روغن پنج قطره روغن اسطوخودوس را مخلوط کنید تا ماسک پوستی شما آماده شود.

3. تقویت و افزایش سلامت مو

روغن درخت چای برای سلامت مو و پوست سر بسیار مفید است. روغن نارگیل مناسب برای مو و روغن درخت چای توانایی خشک کردن پوستسر را کاهش می‌دهد. برای ساخت شامپوهای طبیعی درخت چای چای خانگی کافیست چندین قطره اسانس روغن چای را با ژل آلوئه‌ورا، شیر نارگیل و سایر اسانس‌ها مانند روغن اسطوخودوس مخلوط کنید.

4. درمان طبیعی برای شپش

برای خلاص شدن از شر شپش به طور طبیعی، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل با 1 قاشق چای خوری هر روغن دیگری و روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی سرتان بمالید و کاملاً ماساژ دهید. سپس مو را با یک شانه دندانه ریز خوب شانه کنید. سر خود را با یکی کلاه دوش بپوشانید و بگذارید دو ساعت به همین صورت بماند و دوباره شانه کنید و سپس موهای خود را بشوئید.
برای خلاص شدن از شر شترمرغ به طور طبیعی، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل با 1 قاشق چای خوری هر روغن یانگ یلانگ و روغن چای را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی سرتان بمالید، کاملا ماساژ دهید. سپس مو را با یک شانه دندان خوب شانه کنید، سر را با یک کلاه دوش بپوشانید و بگذارید آن را دو ساعت بگذارید. سپس مو را دوباره شانه کنید و روغن را بشویید.

بعد 2 فنجان سرکه سیب و 1 فنجان آب را مخلوط کنید و مخلوط را داخل ظرف اسپری بریزید و روی تمام موهای خود بزنید بعد از چند دقیقه موهای خود را بشویید. این فرایند را باید هر پنج تا 10 روز یکبار به مدت چند هفته تکرار کنید تا اطمینان حاص شود که تمام شپش‌ها و تخم‌های آنها از بین رفته باشد. فراموش نکنید موهای خود را با استفاده از شانه دندان ریز و با استفاده از روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده مراتباً شانه کنید.

5. پاک کننده خانگی طبیعی

یکی دیگر از روش فوق‌العاده استفاده از روغن درخت چای به عنوان پاک کننده خانگی است. روغن درخت چای دارای قدرت ضد میکروبی بالایی است که می‌تواند تمام باکتری‌های بد خانه شما را از بین ببرد. برای تهیه این مایع پاک کننده کافیست 5 تا 10 قطره روغن درخت چای را با آب، سرکه و 5 تا 10 قطره آبلیمو مخلوط کنید و سپس آنرا برروی لوازم آشپزخانه، شیرآلات و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

6. خوشبو کننده لباس‌ها

روغن درخت چای دارای خواص ضدباکتری است، به طوری که می‌توانید به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی هنگام شستشو لباس هم استفاده کنید.به سادگی می‌توانید 5 تا 10 قطره روغن درخت چای را به مواد شوینده خود اضافه کنید و حتی می‌توانید پارچه‌ها و لباس‌های ورزشی را با مخلوط روغن درخت چای و سرکه و آب با هم بشویید.

7. مبارزه با قارچ, انگل و لکه سفید

با توجه به توانایی انگل کشی و رفع عفونت‌های قارچی، روغن درخت چای به عنوان یک انتخاب برای رفع قارچ ناخن (آنژیو مایکوز)، رفع قارچ پا و لکه‌های سفید استفاده می‌شود. شما باید 2 تا 5 قطره روغن درخت چای را در ناحیه آسیب دیده با استفاده از پد پنبه‌ای بزنید. همچنین این روغن مناسب برای رفع زگیل است، می‌توانید چند قطره روغن درخت چای را به طور مستقیم به مدت 30 روز یکبار تا دوبار در روز به طور مستقیم به محل زگیل بزنید.

8. رفع بوی بد پا

یکی دیگر از خواص روغن درخت چای عملکرد آنتی باکتریال آن است که اگر پاهای دارای قارچ یا بوی بد هستید روغن درخت چای درمان عالی است. برای بوی بد پا کافیست نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل و 2 تا 3 قطره روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید و به پاهای خود بزنید. همچنین می‌توانید برای رفع بوی بد پا یا کفش 5 تا 10 قطره روغن درخت چای را به یک بطری اسپری که نصف آن آب است بریزید و داخل کفش خود اسپری کنید، این کار را برای تجهیزات ورزشی هم می‌توانید انجام دهید.

9. رفع کپک

یک مسئله‌ای که مردم معمولاً در خانه‌هایشان دارند وجود کپک است، این آلودگی را مردم بدون آنکه بدانند گاهی در منزل خود دارند و در معرض این سم هستند. شما می‌توانید این ماده را در خانه بخور دهید تا آلودگی‌های محیط را از بین ببرد. همچنین می‌توانید به مواد پاک کننده خود روغن درخت چای را اضافه کنید تا به طور کامل باکتری‌ها و کپک‌ها را از بین ببرد.

10. دئودورانت طبیعی پوست

یکی دیگر از دلایل استفاده از روغن درخت چای رفع بوی بد بدن می‌باشد. روغن درخت چای دارای خواص ضدمیکروبی است که باعث از بین بردن باکتری که ایجاد بود روی بدن شما می‌کنند می‌شود. شما می‌توانید دئودورانت خود را با چند قطره روغن درخت چای و روغن نارگیل و بکینگ سودا مخلوط کنید.

11. بهبود زخم‌ها و بریدگی‌های پوست

روغن درخت چای به دلیل خواص ضد باکتری و ضد قارچی جزء کاملی از یک پماد خانگی است، فقط مطمئن شوید که اول زخم را با آب و پراکسید هیدروژن خوب تمیز کرده باشید. سپس روی آن 1 تا 3 قطره روغن درخت چای قرار دهید و آن را با یک باند ببندید تا عفونت به هیچ عنوان نکند. همچنین می‌توانید آنرا برای بهبود التهاب پوستی, نیش حشرات و جوش استفاده کنید.

12. خمیر دندان طبیعی برای بهداشت دهان و دندان

از آنجا که توانایی روغن درخت چای برای کشتن باکتری‌های ایجاد بو بد بسیار است و همچنین پوست ملتهب را تسکین می‌بخشد، این ماده می‌تواند ایده‌آل باشد برای تهیه خمیر دندان خانگی و دهانشویه و حتی ممکن است به کاهش خونریزی لثه‌ها و پوسیدگی دندان نیز کمک کند. برای خلاص شدن از بوی بد دهان و بهبود سلامت دهان و دندان به سادگی چند قطره روغن درخت چای با روغن نارگیل و بکینگ سودا می‌تواند یک خمیردندان خانگی تهیه کند.

13. ضد حشره طبیعی

نه تنها روغن درخت چای به عنوان یک ماده دافع حشرات طبیعی عمل می‌کند، بلکه همچنین جای نیش حشرات را نیز بهبود می‌بخشد. اکثر مواد دافع حشرات معمولا مواد شیمیایی سمی هستند. با استفاده از یک گزینه طبیعی مانند روغن درخت چای پوست شما سالم‌تر می‌ماند.

می‌توانید 2 تا 5 قطره روغن درخت چای را به یک بطری اسپری که نیمی از آن آب است اضافه کنید و روی پوست خود اسپری کنید و یا 2 تا 5 قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید و روی پوست خود بزنید و به راحتی بیرون بروید بدون اینکه به حمله حشرات فکر کنید.

14. رفع سرفه

برای از بین بردن سرفه که به علت سرماخوردگی یا سایر بیماری‌های تنفسی ایجاده شده می‌توانید 5 قطره از آن را درخانه بخور دهید یا آنرا مستقیماً استشمام کنید و یا 1 تا 2 قطره روغن درخت چای را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید و روی قفسه سینه و پشت گردن خود ماساژ دهید.

احتیاطات روغن درخت چای

  • روغن درخت چای معمولاً به صورت آروماتیک و موضعی استفاده می‌شود و در اکثر موارد عوارضی جانبی ایجاد نمی‌کند، اما با این حال اگر شما دارای پوست حساس هستید ممکن است پوست شما واکنش نشان دهد.
  • روغن درخت چای را از چشممان خود، لنزها، درون بینی و قسمت‌های حساس پوست خود دور نگه دارد. این روغن دارای بوی تند است و احساس خنک کننده‌ای القا می‌کند که باعث می‌شود پوست شما کمی بسوزد.
  • توجه داشته باشید روغن درخت چای را به هیچ عنوان نباید بخورید و وارد معده شما شود، اگر آنرا برای سلامتی دندان‌ها استفاده می‌کنید مراقب باشید وارد گلو شما نشود.
  • اگر محصولی می‌گیرید که دارای روغن درخت چای است نباید غلظت آن بیشتر از 5 تا 10 درصد باشد، چون باعث ایجاد حساسیت می‌شود.
  • هنگام خرید حتما روغن درخت چای 100درصد طبیعی تهیه کنید و توجه کنید که نام دقیق Melaleuca alternifolia ذکر شده باشد، و سعی کنید نوع ارگانیک آنرا خریداری کنید.
  • آنرا از نور، گرما و قرار گرفتن در معرض آفتاب و رطوب دور نگهدارید و سعی کنید آنرا در محلی تاریک، خنک و خشک، ترجیحاً در یک ظرف شیشه‌ای نگهداری کنید.
  • طبق مطالعات انجام گرفته امکان وجود اثرات استروژن روی این ماده وجود دارد، حتی روی تعدادی از زنان باعث رفع موهای زائد ضخیم شده است، با اینکه این مسئله ثابت نشده است اما بهتر است آقایان خیلی از ماده استفاده نکنند. (تحقیقات)

جمع بندی نهایی

روغن درخت چای یک روغن پرخاصیت است که از گیاه استرالیا به نام Melaleuca alternifolia گرفته می‌شود. به علت خواص ضدعفونی کننده و ضد التهابی آن در محصولات خانگی و زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

9 خاصیت برتر روغن درخت چای :

  1. مبارزه با آکنه و مشکلات پوستی
  2. بهبود خشکی پوست سر
  3. رفع زخم و التهاب پوست
  4. مبارزه با عفونت‌های باکتری, قارچی و ویروسی
  5. به مقاومت در برابر آنتی بیوتیک‌ها کمک می‌کند
  6. رفع گرفتگی و عفونت دستگاه تنفسی
  7. کمک به درمان شپش سر
  8. به درمان گال کمک می‌کند
  9. رفع بوی بد دهان

14 روش درمان بی‌نظیر روغن درخت چای

  1. رفع آکنه با روغن درخت چای
  2. بهبود پسوریازیس و اگزما
  3. تقویت و افزایش سلامت مو
  4. درمان طبیعی برای شپش
  5. پاک کننده خانگی طبیعی
  6. خوشبو کننده لباس‌ها
  7. مبارزه با قارچ, انگل و لکه سفید
  8. رفع بوی بد پا
  9. رفع کپک
  10. دئودورانت طبیعی پوست
  11. بهبود زخم‌ها و بریدگی‌های پوست
  12. خمیر دندان طبیعی برای بهداشت دهان و دندان
  13. ضد حشره طبیعی
  14. رفع سرفه

 

منبع DrAxe
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. بانوی مشرقی می گوید

    واقعا روغن درخت چای انقدر خواص داره. عجیبه واقعا تاحالا نمیدونستم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.