چکار کنیم هنگام رژیم فقط شکم کوچک و لاغر شود

چگونه شکم کوچک و لاغر داشته باشیم

خرید ادکلن

چکار کنیم در موقع رژیم گرفتن فقط شکم کوچک شود

برخی از افراد دارای اندام متناسبی هستند مثلا بازوها ورانهای معمولی دارند ولی دارای شکم چاقی هستند و هر رژیمی که گرفته اند ، همه اعضای بدنشان لاغر شده است و فقط شکم آنها لاغر نشده است در این مورد توصیه متخصصان را باهم می خوانیم

بسیاری از اوقات چاقی افراد تنها به وسیله اندام میانی و شکم قوت می ­گیرد و فرد هرچقدر هم که اندام متناسبی داشته باشند باز هم احساس می­کنند که چاق هستند و این تنها دلیلش، وجود چربی ­های اطراف شکم است.

باید توجه داشته باشید که آب کردن شکم به خودی خود و با تمرینان موضعی تنها، نتیجه خوبی نخواهد داشت بلکه باید به طور مساوی تمام فعالیت­ ها بر روی بدن گسترش پیدا کند و بعد از مدت زمانی که بدن و میان تنه آمادگی پیدا کرد ورزش های خاص میان تنه را انجام داد و از رژیم غذایی خوب استفاده کرد.

در حین گرفتن رژیم و ورزش چه کارهایی شکم را بهتر آب می ­کند؟

در مورد این سوال باید در ابتدا به دو نکته توجه کرد. یکی اینکه شما هرگز نباید توهم خوردن غذای خاصی داشته باشید تا تنها و تنها شکمتان را آب کند و یا اینکه رژیم سیب بگیرید! و یا حتی اینکه ورزش های موضعی انجام دهید. بهترین راه ­ها برای کاهش چربی ­ها این است که بتوانید اول از همه از خوردن هله هوله جلوگیری کنید. در تجربه یکی از افرادی که از زیبایی بازو و ران خود خرسند بود ( گفته­ها و تجربیات کاربران در answers.yahoo ) اما میان تنه او را آزار می­ داد چنین بر می­ آمد که با بهینه کردن غذا، ترک نوشابه و جوش شیرین، و چیپس و ورزش­های عمومی و موضعی توانسته بود فرم شکم خود را تغییر دهد . بنابراین با توجه به تجربه این فرد در می ­یابیم که باید ورزش جزو برنامه­ هایمان باشد.

چگونه ورزش کنیم و چگونه بخوریم تا شکممان بیشترین تاثیر را داشته باشد.

ماحصل تمام صحبت های بالا مواردی است که به عنوان پاسخ این سوال به شمار می ­آید. درواقع جواب این سوال جزو روش ­های طبیعی حذف چربی محسوب می ­شود که توسط افراد بسیاری دنبال و مورد پیشنهاد بسیاری از کارشناسان است ودلیل آن هم کم بودن عوارض آن به حساب می ­آید.

در درجه اول به ورزش می ­پردازیم :

باید یک ورزش برای گرم کردن تمام عضلات برگزینید برای این کار به شما طناب زدن و دویدن آرام و تند را پیشنهاد می­ کنیم. بعد از اینکه توانستید بدن خود را به طور کلی در گیر کنید ( حدود ۱۵ دقیقه ) می­توانید حرکات موضعی خاص را شروع کنید.

حرکات موضعی کدام حرکات هستند؟

حرکات موضعی مربوط به اندام شکم، پهلو و کمر هستند که می ­توان به عنوان درازنشست استاندارد، دراز نشست عرضی و عمودی، دو چرخه، حرکات مسگری و… از آن­ها نام برد. تردمیل هم به عنوان یک ابزار خوب برای آمادگی اولیه و حرکت تند آن برای حرکات موضعی به کار می ­رود.

رژیم غذایی چگونه باید باشد

در چنین موقعی پیشنهاد کارشناسان این است که از ترکیب غذایی پروتئین بالا همراه با چربی و قند پایین به علاوه مقدار کمی از کربو هیدارت­ها و نمک به میزان بسیار اندک می ­تواند شما را درحد تعادل قرار دارد اما غذاهایی نظیر لوبیا، غلات سبوس­دار، نان سبوس­دار بجای نان معمولی و فلفل قرمز می ­تواند در تسریع آب کردن چربی­های شکمی نیز موثر باشد. علاوه بر این بر اساس پیشنهاد یک پزشک تغذیه، خوردن یک قاشق جوانه گندم ده دقیقه قبل از غذا به کاهش چربی شکم کمک می­ کند. علاوه بر این بسیاری از افراد هم دم کرده تخم کتان را به صورت دو یا سه فنجان در روز پیشنهاد می­ کنند و از همه مهمتر هم چای سبز است که به خاطر خاصیت انتی اکسیدان اثر مثبتی در دفع چربی ها دارد. اما باید توجه داشته باشید که آب را هم فراموش نکنید. نوشیدن آب به اندازه کافی به متابولیسم بدن کمک می­ کند و شما می ­توانید بدین صورت سموم زیادی از بدن دفع کنید و به تجزیه چربی ­ها کمک کنید. اگر کمی هم به فعالیت های بدنی و روزمره خود در منزل اضافه کنید قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت. به عنوان مثال آقایان می توانند کمک همسرانشان در منزل کار کنند و چربی ها را زودتر بسوزانند. از آنجا که چربی شکمی سخت ترین نوع چربی هاست و آب کردن آن مدت زمان زیادی می برد می توان در یک برنامه اصولی و منظم و دور از فشار به این هدف رسید. مهمتر از همه اینها باید توجه داشته باشید که هرگز نباید در کنار این کارها ترکیبات گازدار نوشابه ­ای، چیپس و پفک و سرخ کردنی استفاده کنید. تا بهترین نتیجه را از آن خود کنید.

کمر بند های لاغری هم خود نوعی ورزش موضعی به حساب می­ آیند که نیاز به رعایت رژیم غذایی دارند.

نتیجه گیری:

در یک نگاه می ­توان گفت، به دو روش جراحی و طبیعی می ­توان بر روی چربی ­های شکم اثر گذاشت. از میان این دو روش تنها یک روش طبیعی آن دچار عوارض کمتری است که بیشترین استقبال از آن‌ها می ­شود و آن هم، ورزش و تغذیه است. توجه داشته باشید هرگز نباید ورزش را فقط ورزش موضعی انتخاب کنید، بلکه قبل از آن نیاز به گرم کردن دارید. از ورزش ­های خاص شکم و پهلو استفاده کنید و از طرفی هم کنترل رژیم غذایی خود را داشته باشید و میزان وعده­ های غذایی را بیشتر اما حجم آن را بسیار کمتر کنید تا شاهد کوچک شدن معده هم باشید که بسیاری از اوقات حجم معده علل بزرگی شکم است و لاغیر.

اگر توده بدنی بالای ۳۰ دارید باید با پزشک خود مشورت کنید و یکی از روش ­های جراحی کم عارضه ­تر را انتخاب کنید و از شر این چربی­ ها خلاص شوید. توجه کنید که روش های بالا تنها مختص چربی شکم انجام می شود و هر دو روش جراحی و طبیعی صرفا بر روی ناحیه شکم اثر گذار است. توجه کنید که هدف ما از ازبین بردن چربی­ ها تنها زیبایی اندام نیست بلکه این چربی­ ها در طولانی مدت بر سلامت افراد بسیار تاثیر گذارند و می­ توانند حتی زمینه ساز اتفاقات غیر قابل جبرانی شوند.

منبع : HiDoctor.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.