طرز تهیه ماسک صورت خانگی طبیعی

طرز تهیه ماسک صورت خانگی طبیعی

خرید ادکلن

طرز تهیه ماسک صورت خانگی طبیعی امروز در بی‌جامه آماده کردیم فوق‌العاده تهیه اونها ساده است. خیلی از ما فکر میکنیم که محصولاتی که به صورت شیمیایی تهیه شده‌اند ترکیبات عجیبی دارند، اما واقعیت این است که ما می‌توانیم با چند دستور ساده به درمان خانگی پوست خود بپردازیم و ماسک صورت با کیفیت‌تر و طبیعی‌تر از محصولات شیمیایی موجود در بازار در تهیه کنیم.

طرز تهیه ماسک صورت خانگی طبیعی

ماسک صورت با موز

ماسک صورت با موز
SSOKOLOV/SHUTTERSTOCK

وقتی موز دارید، چه نیاز به بوتاکس دارید؟ شما می‌توانید از موز به عنوان یک ماسک صورت کاملاً طبیعی و خانگی استفاده کنید که پوست شما را مرطوب می‌کند و باعث جوان‌تر شدن پوست شما می‌شود و همچنین باعث ایجاد احساس آرامش میشود.

شما می توانید موز را با یک رنده، رنده کنید و آنرا به آرامی روی پوست صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه روی صورت شما بماند سپس آنرا با آب سرد شسشتو دهید. همچنین می‌توانید 1/4 فنجان ماست ساده، 2 قاشق غذاخوری عسل ( مناسب برای درمان آکنه ) و یک موز متوسط را باهم مخلوط کنید تا ماسک فوق‌العاده آماده کنید.

ماسک صورت با سرکه سیب

ماسک صورت با سرکه سیب
YULIA VON EISENSTEIN/SHUTTERSTOCK

استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر و پاک‌کننده پوست به زمان‌های قدیم برمیگردد به طوری که هنوز هم از سرکه سیب برای مراقبت پوست استفاده می‌کنند. بعد از شستن صورت خود می‌توانید 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 2 فنجان آب مخلوط کنید و صورت خود را با آن بشویید این کار باعث رفع آلودگی پوستی و همچنین سفت شدن پوست می‌شود. همچنین می‌توانید برای تهیه ماسک خانگی 1/4 فنجان سرکه سیب سرخ را با 1/4 فنجان آب مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید و اجازه دهید تا روی پوست شما بماند و سپس آنرا به آرامی خشک کنید.

ماسک صورت با شیر

ماسک صورت با شیر
NADISJA/SHUTTERSTOCK

شیر کمک می‌کند به اکسیژن رسانی و جوان سازی پوست صورت شما، برای تهیه ماسک صورت با شیر کافیست 1/4 فنجان پودر شیر را با کمی آب مخلوط کنید تا ماسک صورت تهیه شود آنرا به صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود، سپس آنرا با آب گرم بشوئید تا ببینید پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر دارید.

ماسک صورت با جو دوسر

ماسک صورت بلغور جو دوسر
ANNA OK/SHUTTERSTOCK

اگر شما به دنبال یک ماسک صورت هستید که احساس بهتری به شما دهد و پوست شما را بهتر نشان دهد می‌توانید از بلغور جو دور استفاده کنید. 1/2 فنجان آب گرم (آب جوش استفاده نکنید) و 1/3 فنجان جو دوسر را باهم مخلوط کنید و اجازه دهید دو تا سه دقیقه باهم مخلوط شوند سپس 2 قاشق غذاخوری ماست ساده، دو قاشق غذاخوری عسل و 1 سفید تخم‌مرغ کوچک را باهم مخلوط کنید. یک لایه نازک ماسک را روی صورت خود به مدت 10 الی 15 دقیقه قرار دهید. سپس با آب گرم به آرامی بشویید. « همچنین می‌توانید جو دوسر را به عنوان یک صبحانه مناسب میل کنید و کالری کل روز خود را از آن تامین کنید.»

ماسک صورت با مایونز

ماسک صورت با مایونز
JULIA WAVE/SHUTTERSTOCK

چرا پول کرم‌های گران قیمت را می‌دهید وقتی می‌توانید با یک ماسک ساده خانگی پوست خود را بهبود ببخشید؟ از مایونز استفاده کردید؟ سس مایونز را به آرامی روی صورت خود قرار دهید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی صورت شما بماند، سپس آنرا به آرامی با آب سرد بشویید. پوست صورت شما تمیز و صاف شده است. اگر مطئن نیستید کدام یک از این ماسک‌ها مناسب پوست صورت شماست؟ این بهترین ماسک صورت خانگی است که مناسب هر نوع پوست است.

ماسک صورت با ماست

ماسک صورت با ماست
DONOT6_STUDIO/SHUTTERSTOCK

شما لازم نیست برای پاک‌سازی صورت خود به Spa برید، برای تمیز کردن و پاکسازی صورت خود می‌توانید از ماست ساده استفاده کنید و آنرا به مدت 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. همچنین می‌توانید برای تهیه یک ماسک خانگی برای احیای پوست خود از 1 قاشق غذا خوری ماست ساده با 1/4 آب پرتقال ( می‌توانید پالپ پرتقال را نیز اضافه کنید ) و 1 قاشق غذا خوری آلوئه ورا را باهم مخلوط کنید. مخلوط را به مدت 5 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و آنرا بشوئید. « آیا می‌دانستید که ماست می‌تواند افسردگی را درمان کند؟ »

ماسک صورت با لیمو

ماسک صورت با لیمو
EL LOBO/SHUTTERSTOCK

درباره خواص لیمو و طرز تهیه ماسک صورت با لیمو بسیار صحبت کردیم. شما کافیست آب یک لیمو کامل را با 1/4 فنجان روغن زیتون یا روغن بادام باهم مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. « برای درمان پوست صورت خود با لیمو این مقاله را مطالعه کنید. »

ماسک صورت با تخم‌مرغ

ماسک صورت با تخم‌مرغ
PIMPAN/SHUTTERSTOCK

سری به یخچال بزنید و یک تخم‌مرغ از یخچال بردارد. اگر پوست خشک دارید و نیاز به مرطول کردن پوست خود دارید از زرده تخم‌ممرغ استفاده کنید و اگر پوست چرب دارید از سفید تخم‌مرغ استفاده کنید که روغن اضافه پوست را می‌گیرد، همچنین می‌توانید به آن کمی لیمو یا عسل اضافه کنید. برای پوست‌های معمولی هم می‌توانید از کل تخم‌مرغ استفاده کنید. تخم‌مرغ را شکسته و اجازه دهید حدود 30 دقیقه روی پوسته شما باقی بماند. من مطمئن هستم از پوست جدید خود لذت می‌برید.

باز هم مقاله دیگر از سری مقالات مراقبت از پوست به پایان رسید، امیدوارم که از این مطلب که در بی‌جامه قرار دادیم لذت برده باشید، راستی اگر تجربه استفاده از این ماسک صورت را دارید برای ما نتیجه استفاده خودتون را بنویسید.

 

 

منبع RD
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.