ساده ترین روش کاهش وزن در منزل

خرید ادکلن

می توانید با استفاده از برخی روش های موثر در منزل به راحتی به کاهش وزن دست پیدا کنید و مانع اضافه وزن خود شوید کالری سوزی از طریق فعالیت های مختلف در منزل امکانپذیر است کم شدن وزن و افزایش سوخت و ساز بدن با ساده ترین فعالیت ها در منزل امکانپذیر خواهد بود.

با زندگی شلوغ و پلوغی که مردم این دوره و زمانه دارند، تناسب اندام و سلامتی معمولا در حاشیه قرار می‌گیرد. بهانه‌ی رایجی که اشخاص می‌آورند، این است که تمام روز را در محل کارشان سر می‌کنند و وقتی به خانه بر می‌گردند باید کارهای خانه را انجام دهند. پس کی و کجا وقتی پیدا کنند تا به باشگاه بروند؟

در حقیقت حتی ۱۵ دقیقه پیاده روی، هنگامی‌که ایمیلی دارید که هنوز نفرستاده‌اید یا کاری دارید که باید انجامش دهید، بنظر وقت تلف کنی خواهد آمد. پس دقیقا برای کاهش وزنتان باید چه کنید؟ جواب این است که باید هوشمند باشید. جواب در این است که کارهای بیرون از خانه را خودتان انتخاب کنید تا به جهت انجام آنها کمی‌هم کالری بسوزانید.

کاهش وزن در منزل, لاغری در محل کار, کاهش وزن سریع در خانه

بله درست است، یک مستخدم یا هر مدل نیروی کمکی دیگر در کارهای خانه همیشه قدمش روی چشم است، اما شما هم می‌توانید برخی از آن فعالیت‌ها را خودتان انجام دهید تا کمی‌وزن کم کنید. در این مطلب با برخی از کارهای روزمره که کمک می‌کنند تا وزن کم کنید، آشنا خواهید شد.

۱. خانه‌تان را تمیز کنید

یک ساعت غبار روبی در خانه، نه تنها شامل کوتاه بلند کردن اجسام خواهد بود، بلکه باعث خواهد شد کلی سر پا بایستید و کلی دست‌هایتان را تکان دهید. بنابراین در این فرایند، بسیاری از عضلاتتان درگیر خواهند بود. تر و تمیز کردن با دستمال همیشه بهتر از این است که توسط ابزارهای برقی این کار را انجام دهید. در نهایت کلی کالری خواهید سوزاند.

[irp]

۲. حیوان خانگی‌تان را بیرون ببرید

با سگتان به پارک بروید و لذت ببرید. بگذارید تا حیوان دوست داشتنی تان کمی‌هوای تازه بخورد. شما هم کمی‌حال و هوایتان از بیرون رفتن عوض می‌شود و با دویدن حیوانتان مجبورید دنبال او بدوید و کالری بسوزانید. این کار یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در صبح‌ها یا عصرها انجام دهید، و آنقدر هم که فکر می‌کنید وقت نمی‌گیرد. همچنین می‌توانید در روزهای تعطیل با او فریزبی بازی کنید تا کمی‌بیشتر کالری بسوزانید.

۳. لباس‌های چرک را بشویید

آن همه لباس کثیفی که گوشه‌ی حمام کپه شده، علامتی برای شروع فعالیت شماست. فرایند کلی شستشوی لباس‌ها، شامل فعالیت‌هایی همچون پهن کردنشان برای خشک شدن، و کارهای دیگر مرتبط با آن همچون چلاندن، راه رفتن و کش آمدن عضلاتتان است. این کار، قطعا راهی عالی برای کاهش وزن است. در حقیقت، می‌توانید این کار را به یک روتین روزانه تبدیل کنید تا بصورت خودکار در طی چند هفته تغییر را احساس کنید! همچنین، شتسشوی لباس‌ها با دست، نسبت به اینکه آنها را در ماشین لباسشویی بریزید تا شسته و سپس خشک شود، خیلی بیشتر کالری خواهد سوزاند.

۴. کمد لباس‌ها را منظم کنید

خالی کردن کمدها، جدا کردن تمام لباس‌ها و سپس تا کردنشان، و دوباره درون کمد چیدنشان بصورت منظم، راهی عالی برای سوزاندن کلی کالری است. حتی می‌توانید محتویات کابینت‌های آشپزخانه تان را نیز دوباره بچینید. اغلب زمان‌ها، هنگام انجام این کارها می‌ایستید. بعلاوه، با توجه به اینکه بطور مداوم چیزها را بیرون می‌آورید و دوباره برشان می‌گردانید، کلی فعالیت خواهید کرد. این کارها زمان زیادی نخواهد گرفت، اما راه هایی راحت برای کاهش وزن هستند.

[irp]

۵. کمی‌به گل و گیاه هایتان برسید

کوتاه کردن چمن‌ها یا شمشادها یا هرس گیاهانتان یک فعالیت سخت به حساب می‌آید و قطعا به شما کمک می‌کند که وزن کم کنید. بعلاوه زمانی که آن کارها را انجام می‌دهید، خواهید دید که به نفس نفس افتاده اید! بهمین دلیل باغبانی یا رسیدگی به گل و گیاه‌ها، یکی از آن کارهاییست که باعث خواهد شد کلی وزن کم کنید. این فعالیت، نسبت به کارهای دیگر خانه، کالری بیشتری می‌سوزاند، و همچنین یک فعالیت آخر هفته‌ی خوب هم به حساب می‌آید و حوصله‌تان سر نمی‌رود.

۶. تغییر دکوراسیون دهید یا تعمیرات کنید

دیوارها را رنگ کنید یا مبلمانتان را جابجا کنید و تغییر دکوراسیون دهید تا به خانه‌تان ظاهر و حسی جدید بدهید. این فعالیت‌ها قطعا کمک خواهند کرد تا کلی کالری بسوزانید. معمولا چنین کارهایی وقت زیادی می‌گیرند، پس برایتان مانند یک جلسه‌ی تمرینی می‌مانند!

۷. کف خانه را تمیز کنید

این کار، یکی از آن فعالیت‌هایی است که بواسطه‌ی ایستادن و رفتن به اینطرف و آنطرف، کلی کالری می‌سوزاند. انجام هر روزه‌ی اینکار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شما را مطمئن خواهد ساخت که هدف تناسب اندام روزانه تان را به سرانجام رسانده اید، بدون اینکه زمان خاصی را در باشگاه صرف کنید. هنگام انجام این کار می‌توانید موسیقی هم گوش بدهید و کمی‌هم با آن برقصید، اینطوری حوصله تان هم سر نمی‌رود.

۸. تمام گوشه‌ها را جارو بکشید

در این کار برای اینکه نیاز است هر سوراخ سمبه‌ای را جارو بکشید، خیلی عضلات شما را درگیر کرده و آنها را کش می‌آورد. این فعالیت، برای صبح‌ها عالی است، چرا که جارو کشیدن نه تنها خانه تان را تر و تمیز می‌کند، بلکه با به حرکت در آوردن عضلاتتان باعث خواهد شد سرحال بیایید. همچنین شما با بلند کردن و جابجا کردن جاروبرقی نیز خیلی کالری خواهید سوزاند.

[irp]

۹. بشقاب‌ها را بشویید

بله، از ماشین ظرفشویی دوری کنید و خودتان ظرف‌ها را بشویید! هنگام انجام این کار سر پا خواهید ایستاد و همین کار کمک خواهد کرد تا کالری زیادی بسوزانید. هنگامی‌که بشقاب‌ها و ظروف کثیف را می‌شویید و آنها را می‌چینید، کلی انرژی مصرف خواهید کرد.

اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم، تمام این کارها آنقدری وقت شما را نمی‌گیرند. شاید اوایل در مورد تاثیرشان شک داشته باشید. شاید فکر کنید که چطور این کارهای ساده می‌توانند به شما کمک کنند تا وزن کم کنید.

اما از نظر علمی‌اثبات شده است که انجام کارهای خانه در زمانی کوتاه کلی کالری می‌سوزانند. پس معطل نکنید، فعال تر باشید، تمیزتر باشید، و بیشتر وزن کم کنید!

منبع : هلث مگ

گردآورنده : گروه سلامت بی جامه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.